Sawadee kaa ja tervehdys Thaimaasta!
Aika on rientäny ja
ollaan jo täällä. Kerettiin jo Perthissäkin käydä moikkaamassa tuttuja.
Loppuaika Cairnsissa meni lepposasti. Aurinko paistoi
kivasti. Pelattiin joka päivä rantalenttistä. Saatiin meidän oma pallo
täytettyä pyöräliikkeessä.. Se on ihan huippupallo. Niin hyvä et mulla on se
nyt mukana! :) Käytiin yks päivä Cairnsissa myös capelparkissa. Siellä voi
mennä wakeboardilla eli semmosella vedessä vedettävällä lumilaudalla
tekolammessa olevaa rataa pitkin. Lammen yläpuolella menee hiihtohissin näköset
kaapelit ja lampi on täynnä erilaisia hyppyreitä. Kun olin töissä Turkissa niin
siellä oli samanlainen kaapelipuisto. Kaikki pojat vietti jokaisen
vapaapäivänsä siellä. Sen takia sanoinkin Markolle että se varmaan tykkäis
mennä tänne kaapelipuistoon. Itse olin taas fiksu ja tiesin, että jossei se
onnistunu multa Turkissa niin ei kyllä täälläkään. Jäin rannalle kuvailemaan.
Plus säästin 50$.
Saatiin aika paljon kavereita hostellilta, kun asuttiin
samassa paikassa pidemmän aikaa. Alko tulemaan kotoisa olo. Meidän viimeisenä
iltana lähdettiin isolla porukalla yhdessä kylille ja seuraavana päivänä
pelattiin final tournament lentopalloa. Toivottavasti Suomessakin pääsee
pelailemaan!
| Team Finland |
Lähdettiin kohti Perthiä torstaiaamuna. Ensin lennettiin
Brisbaneen, jossa meillä piti olla 40min lennonvaihto seuraavaan koneeseen. Eka
lento myöhästyi ja seuraavan lennon final callia kuulutettiin kun juostiin
koneeseen. Onneksi lentoyhtiöt olivat
samat niin odottivat. Virgin airlinesilla oli pidemmällä lennolla ruokatarjoilu
ja joka penkillä oma tv-näyttö, pystyi katsomaan niin monta leffaa kun vaan
kerkesi! Aloitin katsomaan Taru Sormusten Herraa, koska halusin nähdä miltä se
hobittikylä näyttikään leffassa. Erilaista oli katsoa nyt kun on käynyt siellä.
;)
| Väsyneitä reissaajia |
Perthissä Noora tuli meitä kentältä hakemaan. Mentiin
asumaan yhdelle Shanelle, jonka koti on kivasti meidän tallia vastapäätä. Ihana
oli nähdä kaikkia suomitypyjä ja kuulla kaikkien kuulumisia. Samana iltana soittelin
Mian kanssa, että mennään yllättämään Mike. Sillä ei ollut aavistustakaan, että
ollaan tulossa. Mutta Virpi, joka oli Mian kanssa käymässä Mikellä justiinsa
oli möläyttänyt että tullaan, 10minsaa ennen kuin koputettiin oveen! :D Noh
sattuuhan noita. Oli tosi kiva nähdä Mikeäkin. Se on alkanut taas
ratsastelemaan ja toipunut hyvin siitä ratsastusonnetomuudesta.
Illalla mentiin Ascotin paikalliseen tavernaan, jossa
musiikki soi kovaa, miehet oli vanhoja ja tietyömiehiä.. ja naiset tanssi
tankoa vasten. Ihan hirveä paikka! Enoo aikasemmin sinne joutunu, mutta tänään
iso porukka oli sinne menossa. Oli kyllä kiva nähdä kaikkia kavereita, mut
muuten en sinne olis mennyt.
Aamulla olin menossa meidän tallille heti yhdeksältä, kun
tiesin että aamutalli loppuu silloin, mutta missasin Johnin ehkä minuutilla!
Näin sen heppakuorma-auton kanssa liikennevaloissa. Kävin kyllä rapsuttelemassa
hepuja. Chester, Chicko ja muut. <3 Iltapäivällä en enää nähnyt autoja
tallin pihalla. Menin uudestaan lauantaiaamuna ja siellä oli kaikki tutut. Cam,
John, Amy ja uus tyttö. Cam kertoi mulle, että niiden hepat on käyny kisoissa
paljon ja yksikään ei ole juossut huonompaa sijaa kuin kolmannen! Zumban
voittokierre oli jatkunut mun lähdön jälkeen vielä kahden kisan verran, Bolt
oli voittanut myös. Mutta mun ihana Chester oli vähän omituisen energinen
karsinassa. Sitten mulle selvis, että sen kanssa kisailu on lopetettu ja jos
oikein ymmärsin niin se taitaa olla myytävänä. Vein sen takapihalle syömään
ruohoa. Se vaan haisteli maata, Cam sanoi ettei se enää varmaan tunnista
ruohoa. :( Jos asuisin Ascotissa niin voisin ostaa Chesterin! En tiedä
pärjäisinkö sille sen selässä, mutta se on niin ihana. :)
Lauantai-illalla hengailtiin Shanella, siihen tuli aika
paljon porukkaa. Juteltiin, grillailtiin. Gemma tuli kolmen tyttökaverinsa
kanssa sinne myös, juhlittiin Gemman synttäreitä. Cam tuli myös. Myöhemmin
lähdettiin käymään Casinolla. Emma, Nora ja Noran poikakaveri Luke tuli myös. Oli
kyllä ihan hauskaa.. Mut pakko sanoa, ettei ollut samanlaista kuin ennen. En
tiedä mikä siinä oli niin erilaista. Ehkä kun oli kylmempi. Ehkä kun ei asuttu
Mikellä. Dont know.
Sunnuntai-illalla käytiin syömässä vikan kerran
dominos-pitsaa, joka maksoi 8$. Oli ihan huippua, toivottavasti dominos tulee
joku päivä Suomeen! Noora vei meidät taas kentälle. Lennettiin Singaporen
kautta Bangkokkiin.
Ihanaa olla Thaimaassa! Ollaan oltu täällä nyt yks yö. Ruoka
on ihanaa ja täällä on niin halpaa! Eilen tultiin taksilla kentältä meidän
hotellille joku 40km. Taksi maksoi 400thb eli 10€. Paljonkohan Auseissa oli
maksanut.. Taksi Casinolta kotia oli melkein 20$. Varattiin hotelli kolmeks
yöks meille kolmelle ja se maksoi yhteensä 40euroa. Eli alle 5€/hlö/yö. Me maksettiin Cairnsissä 18$/yö ja Perthissä
maksaa kuulemma 35$/yö. Okei ei tää mikään parhaimmanlaatunen hotelli ole,
mutta kyllä täällä nyt asuu. Meidän huoneessa on ilmatointi ja telkkari. Ja
kolme jäätävän isoa sänkyä vierekkäin. Tää on siis pelkkää sänkyä koko huone.
Ei mitään säilytystiloja. Lautasellinen
ruokaa eilen maksoi 40thb eli euron. En kestä…. :) Eilen käytiin kiertelemässä
viereisellä Kao San roadilla ja jalkahieronnassa. Ihanata!
| sataa sataa ropisee.. |
| Nams! |
Tänään mennään varmaan ostarille.. Pojat nukkuu vielä.
Herätän ne justiisa.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti