maanantai 24. kesäkuuta 2013

One night in Bangkok





Sawadee kaa ja tervehdys Thaimaasta! 



Aika on rientäny ja ollaan jo täällä. Kerettiin jo Perthissäkin käydä moikkaamassa tuttuja. 

Loppuaika Cairnsissa meni lepposasti. Aurinko paistoi kivasti. Pelattiin joka päivä rantalenttistä. Saatiin meidän oma pallo täytettyä pyöräliikkeessä.. Se on ihan huippupallo. Niin hyvä et mulla on se nyt mukana! :) Käytiin yks päivä Cairnsissa myös capelparkissa. Siellä voi mennä wakeboardilla eli semmosella vedessä vedettävällä lumilaudalla tekolammessa olevaa rataa pitkin. Lammen yläpuolella menee hiihtohissin näköset kaapelit ja lampi on täynnä erilaisia hyppyreitä. Kun olin töissä Turkissa niin siellä oli samanlainen kaapelipuisto. Kaikki pojat vietti jokaisen vapaapäivänsä siellä. Sen takia sanoinkin Markolle että se varmaan tykkäis mennä tänne kaapelipuistoon. Itse olin taas fiksu ja tiesin, että jossei se onnistunu multa Turkissa niin ei kyllä täälläkään. Jäin rannalle kuvailemaan. Plus säästin 50$. 



Saatiin aika paljon kavereita hostellilta, kun asuttiin samassa paikassa pidemmän aikaa. Alko tulemaan kotoisa olo. Meidän viimeisenä iltana lähdettiin isolla porukalla yhdessä kylille ja seuraavana päivänä pelattiin final tournament lentopalloa. Toivottavasti Suomessakin pääsee pelailemaan! 







Team Finland

Lähdettiin kohti Perthiä torstaiaamuna. Ensin lennettiin Brisbaneen, jossa meillä piti olla 40min lennonvaihto seuraavaan koneeseen. Eka lento myöhästyi ja seuraavan lennon final callia kuulutettiin kun juostiin koneeseen.  Onneksi lentoyhtiöt olivat samat niin odottivat. Virgin airlinesilla oli pidemmällä lennolla ruokatarjoilu ja joka penkillä oma tv-näyttö, pystyi katsomaan niin monta leffaa kun vaan kerkesi! Aloitin katsomaan Taru Sormusten Herraa, koska halusin nähdä miltä se hobittikylä näyttikään leffassa. Erilaista oli katsoa nyt kun on käynyt siellä. ;) 


Väsyneitä reissaajia

Perthissä Noora tuli meitä kentältä hakemaan. Mentiin asumaan yhdelle Shanelle, jonka koti on kivasti meidän tallia vastapäätä. Ihana oli nähdä kaikkia suomitypyjä ja kuulla kaikkien kuulumisia. Samana iltana soittelin Mian kanssa, että mennään yllättämään Mike. Sillä ei ollut aavistustakaan, että ollaan tulossa. Mutta Virpi, joka oli Mian kanssa käymässä Mikellä justiinsa oli möläyttänyt että tullaan, 10minsaa ennen kuin koputettiin oveen! :D Noh sattuuhan noita. Oli tosi kiva nähdä Mikeäkin. Se on alkanut taas ratsastelemaan ja toipunut hyvin siitä ratsastusonnetomuudesta. 

Illalla mentiin Ascotin paikalliseen tavernaan, jossa musiikki soi kovaa, miehet oli vanhoja ja tietyömiehiä.. ja naiset tanssi tankoa vasten. Ihan hirveä paikka! Enoo aikasemmin sinne joutunu, mutta tänään iso porukka oli sinne menossa. Oli kyllä kiva nähdä kaikkia kavereita, mut muuten en sinne olis mennyt.

Aamulla olin menossa meidän tallille heti yhdeksältä, kun tiesin että aamutalli loppuu silloin, mutta missasin Johnin ehkä minuutilla! Näin sen heppakuorma-auton kanssa liikennevaloissa. Kävin kyllä rapsuttelemassa hepuja. Chester, Chicko ja muut. <3 Iltapäivällä en enää nähnyt autoja tallin pihalla. Menin uudestaan lauantaiaamuna ja siellä oli kaikki tutut. Cam, John, Amy ja uus tyttö. Cam kertoi mulle, että niiden hepat on käyny kisoissa paljon ja yksikään ei ole juossut huonompaa sijaa kuin kolmannen! Zumban voittokierre oli jatkunut mun lähdön jälkeen vielä kahden kisan verran, Bolt oli voittanut myös. Mutta mun ihana Chester oli vähän omituisen energinen karsinassa. Sitten mulle selvis, että sen kanssa kisailu on lopetettu ja jos oikein ymmärsin niin se taitaa olla myytävänä. Vein sen takapihalle syömään ruohoa. Se vaan haisteli maata, Cam sanoi ettei se enää varmaan tunnista ruohoa. :( Jos asuisin Ascotissa niin voisin ostaa Chesterin! En tiedä pärjäisinkö sille sen selässä, mutta se on niin ihana. :)

Lauantai-illalla hengailtiin Shanella, siihen tuli aika paljon porukkaa. Juteltiin, grillailtiin. Gemma tuli kolmen tyttökaverinsa kanssa sinne myös, juhlittiin Gemman synttäreitä. Cam tuli myös. Myöhemmin lähdettiin käymään Casinolla. Emma, Nora ja Noran poikakaveri Luke tuli myös. Oli kyllä ihan hauskaa.. Mut pakko sanoa, ettei ollut samanlaista kuin ennen. En tiedä mikä siinä oli niin erilaista. Ehkä kun oli kylmempi. Ehkä kun ei asuttu Mikellä. Dont know. 

Sunnuntai-illalla käytiin syömässä vikan kerran dominos-pitsaa, joka maksoi 8$. Oli ihan huippua, toivottavasti dominos tulee joku päivä Suomeen! Noora vei meidät taas kentälle. Lennettiin Singaporen kautta Bangkokkiin. 

Ihanaa olla Thaimaassa! Ollaan oltu täällä nyt yks yö. Ruoka on ihanaa ja täällä on niin halpaa! Eilen tultiin taksilla kentältä meidän hotellille joku 40km. Taksi maksoi 400thb eli 10€. Paljonkohan Auseissa oli maksanut.. Taksi Casinolta kotia oli melkein 20$. Varattiin hotelli kolmeks yöks meille kolmelle ja se maksoi yhteensä 40euroa. Eli alle 5€/hlö/yö.  Me maksettiin Cairnsissä 18$/yö ja Perthissä maksaa kuulemma 35$/yö. Okei ei tää mikään parhaimmanlaatunen hotelli ole, mutta kyllä täällä nyt asuu. Meidän huoneessa on ilmatointi ja telkkari. Ja kolme jäätävän isoa sänkyä vierekkäin. Tää on siis pelkkää sänkyä koko huone. Ei mitään säilytystiloja.  Lautasellinen ruokaa eilen maksoi 40thb eli euron. En kestä…. :) Eilen käytiin kiertelemässä viereisellä Kao San roadilla ja jalkahieronnassa. Ihanata! 








sataa sataa ropisee..

Nams!



Tänään mennään varmaan ostarille.. Pojat nukkuu vielä. Herätän ne justiisa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti