lauantai 23. maaliskuuta 2013

Vähiin käy ennen kuin loppuu..

Taas vierähti viikko. Ei oikein mitään erikoista kerennyt tapahtua, oon ollu koko viikon vaan töissä. 

John oli tällä viikolla normaalisti mukana kuvioissa, mutta Gemma ja Cam puuttui. Mia on ollu auttelemassa mua 04-06 ennen omaa talliaan... Onneks. Kyllä helpottaa kun on kaveri auttelemassa. 


Hevoset on ollu aivan sekopäitä tällä viikolla. On ollu viileet kelit ja ne on varmaan saanu vähän enemmän kauraa, kun pomo palas reissusta. Vissiin jokainen poni on pomppinu pystyyn taluttaessa.


Chesterillä oli su vapaa ja ma-ke sitä käytiin vaan uittamassa. Chester on yks mun lemppareista, mutta nyt sillä alkoi kiristään niin paljon pannua liian lepposan työnteon ansiosta, etten sitä oo nyt suostunut taluttamaan. Tiistaina kävin sitä uittamassa ja takas tullessa poni oli aivan kamala. Rekkaparkin vierestä kun mentiin, siellä just mukavasti pihahti joku rekka ja polle hyppäs korkeelle pystyyn ja rupes kauhomaan etusillaan. Kauhoi sitten niin, että astui riimunnarun päälle.. Eli multa irtos ote. Siinä vaiheessa oltiin jo keskellä autotietä, onneks ei ollu liikennettä. Chester hämmentyi tilanteesta ja jä onneks paikalleen, niin että sain sen napattua kiinni. Huh. Katastrofin ainekset oli koossa! 


Kyllä on saanu sydän kurkussa noita välillä talutella.. Mutta loppuviikkoa kohden alkoi sujumaan paremmin. 


Toispäivänä radalla kävi pikku onnettomuus. Yhdeltä hepalta murtui jalka. Radalla, just melkein kahvilan ikkunan edessä. Satuin just menemään sinne kahvilaan, kun kuulin hälytysäänen että hevonen on vapaana. Menin sinne katsomaan onko meidän poni, se kahvila on vähän korkeemmalla niin näkee paremmin. Sitten näin hevosen makaamassa ojanreunassa. Siltä oli vaan jalka mennyt alta. Ihmiset sen ympärillä sai sen nostettua ylös, mutta saman tien kolmijalkainen hevonen kaatui kuperkeikan kautta viereiseen ojaan. Rata suljettiin hetkeksi, jotta hevonen saataisi traileriin, jonka traktori veti radalle. En tiedä pääsikö piikille siinä vai vasta myöhemmin... En kerennyt jäädä kattelemaan. Itku silmässä olin kuitenkin loppu aamun. :( 


Sovin nyt että oon vielä ens viikon töissä ja sen jälkeen lähtään sitten reissuun. Emma lähtee jo maanantaina viikoks pohjoseen. Bugger. 


Mulla ei nyt ole mitään kuvia, mutta pistän taas uutta viestiä tänne kun jotain mielenkiintoista tapahtuu! :)