Mutta tosiaan, kyllä alkaa takapuoli puutumaan. Alkaa myös nuudelit, pussikeitot, tonnikala ja puuro tulemaan korvista ulos.
Ois kiva, jos matkalla olis jotain nähtävääkin enemmän, vaikka eläimiä... Mutta ollaan nähty oikeastaan vaan lampaita, lehmiä, heppoja ja kuolleita kenguruja tiellä(jostain syystä ei yhtään eläviä?)
Eilen siirrettiin kelloja 45 minuuttia eteenpäin kahdesti. Nyt on kello sitten puoltoista tuntia enemmän kuin Perthissä. Eli kuusi ja puoli tuntia enemmän kuin Suomessa. Mut aika jännä, enoo ikinä kuullukaan, että kelloja siirrettäis missään kolmea varttia?
Eilen tosiaan siirryttiin rajan yli Länsi Australiasta Etelä Australiaan. Heti kun oltiin menty rajan yli, alkoi tienvarsilla näkymään hirveästi dingoja. Nähtiin varmaan joku kymmenen kappaletta!
Rajatarkastus oli noin 400km myöhemmin Cedunassa(Mitä ihmettä?) Minä olin silloin ratissa. Vähän jänskätti ajaa rajan yli, mutta eipä siinä mitään kummempaa ollut. Hedelmiä ei saa viedä rajan yli, niin rajamiehet halusivat vilkaista meidän peräkonttiin.
Auto on ollut vähän väliä rikki. Nyt siinä on jotain vikaa startissa tai akussa. Ollaan työnnetty se käyntiin eilen ja tänään monta kertaa. Onneksi ees sillai lähtee. Mut onhan toi vähän harmillista.. Nyt pitää vaan olla tarkkana, että aina kun sen jonneki sammuttaa, et oltais mäenpäällä. Onneks on sentään monta työntäjää :)
Nyt justiisa ollaan paikassa nimeltä Venus Bay, josta otettiin paikka caravan parkista. Ollaan koitettu joka toinen yö olla caravan parkissa, että päästään suihkuun ja lataamaan kännykät ja tietsikat. Viimiset kolme päivää ollaan oltu aivan ilman kännykkäverkkoa. Mut tekee vaan ihan hyvää ;)
Kuvia Venus Baylta:
| Marko kelluu renkaalla pelikaanien seassa |
| Emma jahtaa lokkeja |
Sen näistä caravan parkeista on huomannut, että kaikki muut täällä on eläkeläisiä. Muutamia lapsiperheitä on kanssa, mutta eniten täällä on mummoja ja pappoja. Ollaan varmaan ainoita nuoria ketä on tätä väliä nyt ajamassa.
Nyt on ollu myös tosi kylmät yöt. Tänään päivällä paistoi pitkästä aika aurinko, mutta muuten on ollu aika ankeeta, harmaata ja sateista. Ei oikein ole lomantuntua. Eilen yöllä oltiin aivan jäässä teltassa. Ulkona oli ehkä asteita jotain +5, tuntui aivan jäätävältä.
Ollaan vähän puhuttu, et jos myytäis auto Melbournessa tai Sydneyssä ja lennettäis siitä eteenpäin. Mun mielestä voitas äkkiä mennä Cairnssiin, jossa pitäs olla lämpösempi. Poikien kaveri Jenna on tulossa sinne kesäkuun alussa eli siellä pitäis olla silloin. Katotaan miten käy.
Huomenna olis tarkoitus jatkaa matkaa ensin Coffin Baylle ja sen jälkeen Port Lincolniin. Adeleiden suurkaupunkiin on matkaa vielä noin 700km.
Jos nyt ruvettais vähän pelaan korttipelejä, jos vaiks tulis vähän lämpösempi. Kello tulee ilta kuus ja täällä on ihan säkkipimeä! :0
Kuvia matkanrrelta;
| Aamupalalla |
| Pojat vaihtaa takarenkaat eteen. Me Emman kanssa vaan chillaillaan :) |
| Travellers cross |
| Bongaa pähkinä kuvasta :) |