Taas vierähti viikonloppu. Tuntuu että nämä viikotkin menee
tosi nopsaan.
Lauantaina innostuin siivoamaan meidän keittiötä aamulla kun
pääsin töistä. Jynssäsin sitä varmaan kaksi tuntia! Ja Markku ei edes huomannut
että oli siistimpää.. Mike onneks huomas. Musta näytti ihan erilaiselta. Siinä
siivoillessa mulle tuli mieleen että voisin muutenkin siivoilla täällä
kämpässä. Siis kun me oltiin palkkaamassa siivooja, niin hoksasin että mä
voisinkin olla se siivooja.
Kerroin ideani Mikelle ja se tykkäs siitä. Se sanoi, että
jos siivoan sen huoneen, sen vessan ja sen suihkun kerran viikossa niin voin
vähentää 25$ vuokrasta viikossa. Jeeeee :) Äsken sitten siivoilin nuo sen tilat
ekaa kertaa ja se tykkäs iha hirveesti. Ja oikeesti musta on kiva siivoilla ja
pitää paikat siistinä. Ihan mielelläni siivoilen.
Sitten ehdotin muille, että jossei tilattais siivoojaa vaan
mä siivoisin täällä. On kaikki kyllä ollu ihan mukana siinä. Erikalle ja
Benille noo vielä jutellu.. Ne on kokoajan jossain. Ja tänään ne oli jättäny
ulko-oven ihan auki kun läksi! :o
Nyt jengi täällä valmistautuu lähtemään lounaalle Miken
kanssa. Se lupas tarjota kaikille ketä pääsee lähtemään. Mut ne on siellä
2pm-5pm, et ite en kyllä pääse kun on iltapv töitä :/
Ja tosiaan lauantaista.. Mehän Emman kanssa päätettiin,
ettei mentäs ulos, jotta sunnuntaina voitas siten tehdä jotain kivaa. ..Mut ei
sitä kannata vissiin liikaa suunnitella :) Innostuttiin Mervin ja Emman kanssa
laittamaan tukkia, kokeilemaan kenkiä sekä tissuttelemaan valkkaria. Hetken
päästä oltiinkn jo tossa meidän paikallisessa yksillä. Se oli kyllä suuri
pettymys, aikalailla tyhjillään ja siellä oli pelkkiä poikia. Mut bilistä vois
mennä sinne joku kerta kyllä pelaileen :)
 |
Minä, Mervi ja Emma pubin veskissä. Laitoin kaikkien tukat :)
|
Siellä sitten päätettiin lähteä keskustaan eli Northbridgen
baarialueelle, vielä kun bussillakin kerkeää. Mertsiä vaan kävi väsyttämään ja
se läks kotia ennenkun bussi tuli. Bussin piti siis tulla ihan vartin sisällä.
Ootettiin puoli tuntia Emman kanssa, eikä ollu vieläkään tullu. Mutta sitten
siihen pysäkille tuli muitakin. Nimittäin 6 aboriginaallia. Aboa. Pelkään
niitä. Mut ei siinä mitään, ne olikin ihan mukavia. Rupes jutteleen. Puhuu vaan
omituista enkkua, että piti monta kertaa kysyä mitä ne tarkotti. Ja ne haisee
tosi pahalle, hielle.. hyii. Ne kun katto niitä aikatauluja niin mekin
tajuttiin, et oltiin katottu bussien ajat väärin. Tunnilla heitti. Vielä piti
oottaa joku 20 minsaa että seuraava linkku tulis. Päätettiin sitten käydä vielä
veskissä siellä paikallisessa pubissa ennenkun bussi tulee. Ne abot tietenkin
luuli, että lähtään karkuun kun ne tuli siihen ja yks niistä rupes huuteleen
kaikkee.
”Mitä helvettii, lähetteks te karkuun kun me ollaan mustia.
F*ck off!!” Miuta kyllä vähän jänskätti!
Mut sitten käytiin vaan siel veskis ja tultiin takas niin ei
ne sit sanonu mitään. Eikä ne jääny samalla pysäkillä kun me.. Ja jopa
moikkaili kun lähti bussissa. Ei ne ehkä kaikki niin pahoja ookaan.
Mentiin Emman kanssa pitkän pohdinnan jälkeen Shed-nimiseen
baariin, missä ollaan oltu jo kolme kertaa aikaisemminkin. Sinne pääsee
ilmaseks sisälle, siellä on kiva bändi ja sen jälkeen kivaa tanssimusaa. Ollaan
todettu se hyväks! :) Ostettiin vodka-redbullit. 2kpl = 25$. Ihan hiton
kallista! Samantien päätettiin ettei enempää tuhlata rahaa mihinkään drinksuihin.
Kyllä niitä tarjoajiakin löytyi tällä kertaa.. Kun ei ollu Marko ja Hude mukana
;) Shed menee klo.02 kiinni. Ja siellä ei muuten tarjoilla shotteja eikä
energia-juomadrinksuja enää 12 jälkeen! JÄNNÄ, mut aika hyvä sääntö kyllä. Just
ennenkun Shedi meni kiinni meidän seuraan liittyi, mun työkaveri Sam. Sam
ratsastaa hevosia sille Gavinille, kenen kanssa John jakaa tallin. Oikein
mukava englantilainen pikkupoika :) Samilta abot pölli tosiaan autosta passin
ja lompakon muutama viikko sitten, niin se ei ole baarissa päässy käymään.. Mut
nyt poliisit oli jostain löytäny sen lompsan ja se sai sen takasin. Mutta
suurinpaan osaan baareista ei täällä pääse sisälle, jossei ole näyttää passia.
Vaikka olis ajokortti niin ei silti pääse! :o Ja joissain paikoissa täytyy olla
joku muukin todiste, että on se tyyppi mitä passissa lukee. Pankkikortti kelpaa
hyvin. Outoa. Ja baarijonossa kun tulee tarkastuksen aika, tuntuu että olis
jossain Phuketin lentokentällä passintarkastus/viisumintarkistujonossa. Passi
piipataan ja susta otetaan kuva. Leima käteen. Toinen leima käteen, kun oot
maksanu sisäänpääsymaksun jos sellanen on. Ja laukut tutkitaan. Mut ihan hyvä,
että on tarkkoina!
Bändi kun lopetti, tuli hyvii biisei. Sitten kun kello
läheni 02, biiseistä tuli vaan tylsempiä ja tylsempiä. Varmaan hyvä kikka saada
jengi pihalle. Tosiaan melkein kaikki baarit menee kiinni 02. Tai osa on
pidempään auki, mutta sisälle täytyy mennä ajoissa. Shedin jälkeen oli sitten
vaan kaksi paikkaa minne mennä. Heavy metal-baari tms. ja homobaari
Connections. Mentiin jälkimmäiseen. 20$ sisälle! :o Onneks ei tarttenu ite maksaa.
Sam tarjos :) Siellä oli tosi kivaa ja jorattiin vaan hikipäässä
tanssilattialla. Kun pääsin kotiin niin meidän jockeyt oli hereillä ja menossa
töihin :)
 |
| Emma ja Sam |
Sunnuntaina ei sitten tehty mitään kummempaa kivaa, niinku
oli Emman kanssa puhuttu. Nukuin iltapäivään asti. Illalla meillä oli BBQ,
barbie :) Mentiin Markon kanssa kauppaan ja ostettiin hirveesti
salaattitarpeita ja kokonainen vesimeloni. Ahtauduin motskarin kyytiin kassien
kanssa ja tultiin meille pilkkomaan. Tein kaks erilaista kreikkalaista sallua
ja sitten äidin ohjeen mukaan pasta-majoneesisallua. Siitä tuli niiiin hyvää. Siinä
kun olin sitä pastasalaattia tekemässä niin Mervi tuli valittaan, että miksen
ole ostanu low fat-majoa, koska täällä asuu kolme jockeytä. Niiden täytyy saada
syödä kevyempiä salluja. Sanoin sille että jossei kelpaa tämä niin voi sitten
syödä noita kreikkalaisia. Mut se valitti niin rasittavasti et myönnyin ja sekoitin
vaan puolikkaaseen siitä pastasalaatista majot sekaan ja puoliin en. Ja
arvatkaa mitä kävi kun jengiä tuli tänne? Majoneesi-pastasalaatti loppui
ensimmäisenä!
 |
| Marko leikkaa meloninpaloja |
Grillattavana mulla oli kaks pientä lampaan kyljys-pihviä
sekä paketti maissia. Sitten sain maistaa ekaa kertaa elämässäni kengurua!!
Markku oli ostanu semmosen köntin. Se olikin oikeesti tosi hyvää! Aika
veristä.. Medium rare. Ehkä. En kyllä varmaan ois sitä minkään lehmän lihasta
erottanu.. Musta kaikki maistuu samalle. Edes lampaanliha ei maistu enää
villalle. ;)
 |
| Kengurua |
Tallille ei kuulu mitään uutta, asiat sujuu samaa rataa,
päivät on samanlaisia, paljon on rutiineja jo. Talutuskin on onnistunut oikein
kivasti. Maanantaisin pollet saattaa olla vähän enemmän sähäköitä, kun niillä
on ollut sunnuntai vapaa. Tänään ei muuta käynyt kun vähän lennettiin Daisyn
kanssa radan pääportista ulos, mut kyllä se sen jälkeen rauhottui. Zumba taas
hiukan pomppi kun meidän tallin edessä tiellä on tietöitä ja joitain rekkoja.
Mutta ei sekään pahasti. Noihin alka ajo tottumaan :)
Tässä muutamia kuvia radalta tänä aamuna 06am. Radalla oli ihan
tyhjää kun sadat hepot meni Belmontin radalle Trialeihin tänään. Eli
jonkunlaisiin harjoituskisoihin. Enoo vielä ihan selvillä mitä ne on ;)
 |
| Aika fiksua! Ei mee lukot poikki jos heppa sätkähtää! Mksei suomessa käytetä tämmösiä? |