sunnuntai 2. kesäkuuta 2013

Emma ja Jenna

Jenna tuli eilen ja toi mukanaan auringonpaisteen.  Jenna on poikien kaveri Mikkelistä. Ja munkin. Täällä on tosiaan ollu vähän huonommat kelit. Semmosta +25 astetta, pilvistä ja joka päivä on satanu. Suomessa toisin sanoen ollut paremmat kelit. Lapissakin lähemmäs 30 astetta, mitä ihmettä??

Sateisten kelien takia ollaan ruvettu urheilemaan. Täällä on hyvät mahikset treenailla. Rantaa pitkin menee tosi kiva lenkkikatu, jonka varrella on ilmaispunttiksia. Tuolla rantaboulevardilla järjestetään myös ilmaisliikuntatunteja, jos semmosiin jaksais mennä. Huomenna aamulla siellä olis vesijumppa puoli seiskalta. Jenna puhu että saattais jopa mennä sinne, hullu! Mut sillä varmaan aikaerot painaa päälle. Tänään pelattiin pari tuntia rantalenttistä auringonpaisteessa meidän uudella pinkillä lentopallolla. Saatiin neljä muuta tyttöä vielä meidän kanssa pelailemaan. Niistä oli kaksi suomalaisia, pieni maailma. Täällä ollaan törmätty vaiks kuinka moneen suomalaiseen. Kaks poikaa tavattiin, jotka on Mikkelistä. Toisen sukunimi on sama kuin Markon äidin sukunimi, joten taitaa olla jotain sukuakin vielä :)

 
Oltiin lauantai-illalla vähäsen ulkona. Täällä on aika kovat meiningit, hirveesti nuorta porukkaa joka puolella. Mun ylikäytetyt kuukausipiilarit vaan teki tepposet ja mulle iski silmätulehdus. Eilen heräsin silmä muurautuneena kiinni. Onnes sain apteekista jotain voidetta mikä on jo tehonnut mainiosti. Koko päivän vaan ollut sumea olo, kun ei ole kunnolla nähnyt.. Mutta silt osuin palloon!

Emma lensi tänä aamuna Brisbaneen, josta se menee Clevelandiin töihin koirakenneliin. Outoa kun se lähtee, melkein kuin yks perheenjäsen lähtis pesästä pois. Emma ja Jenna teki läpsystä vaihdon.

Eilen mentiin grillailemaan tonne laguunille. Tehtiin fetasalaattia, kanatikkuja, tomskuja ja sipulia. Sitte vähän juotiin laatikkoviiniä eli goonia. Ei oikein vaan maistunut tänään.. 

Ollaan tosiaan nyt täällä Koala-hostellissa. Täällä on joka paikka homeessa. Keittiössä ei ole astianpesuaineita, harjoja eikä sieniä. Jääkaappi haisee. Leivänpaahdin ei toimi…. Varattiin tiistaista lähtien viikko yhdestä toisesta hostellista. Paraniskohan vaihtamalla? Joku päivä mennää sukeltamaan, heti kun tiedetään koska olis hyvät tuulet. En malta odottaa. Eikä meillä enää täällä ole ees paljoa aikaa jäljellä… Pitää ottaa kaikki irti nyt.

Näkymä hostellin ikkunasta




Grillaillaan hostellilla


Pojat kuntoilee

Aurinkorasvaa laitetaan kokoajan!

Jätskitauko

Täällä on tuhansia lepakoita. En oo ikinä nähny näin paljon lepakoita missää. Ja minkä kokosia!

Laguuni, mikä on tosi suosittu päivisin.



Grillailua rannalla laguunin vieressä Emman vikana iltana

Huden herkut; pippuripihviä ja Jennan tuomaa ruisleipää, avot!