tiistai 12. helmikuuta 2013

BAM BAM


Tänään mulla ei oo aamutallin jälkeen mitään tekemistä. Ei siis yhtään mitään! Aika harvinaista herkkua. Gemman vuoro tehdä iltatalli, pojat on töissä myöhään ja Emmat, Markut ym lähti Serpentiini-putouksille. Oisin menny niiden mukaan jos olisin kerenny, vaiks oonki siellä käyny. 

Mun mielestä jopa vähän vaikeeta olla tekemättä yhtään mitään :) Yritin nukkua univelkoja nyt aamusta pois.. Ja pari tuntia koisailinkin, kunnes heräsin kauheeseen rapinaan ja kolinaan. Olin varma että meill olis ulkoroskiksessa joku Tasmanian tuholainen.. Tänään aamuyöllä siellä oli kissa. Painelin ulos huoneestani ja keittiössä oli AJ. Varmaa jotain roskia laittelemassa. phh. 

Siihen kääpiöön menee kyllä välillä hermot. Toissayönä se oli unohtanu sen puhelimen olkkarin pöydälle, mun oven vereiselle pöydälle. Sitte reilua tuntia ennen kun mun kello soi sen herätyskello meni päälle. Vielä semmonen herätysääni mitä inhoan , kun mun kämppiksellä Veeralla oli semmonen Kanarialla iphonessa. ”TUUTTUUTTUUTTUUTTUUT”. Kuuntelin sitä ehkä 5 minuuttia ja painelin sit ulos ja puhelimen kanssa sen huoneeseen ja heitin puhelimen sen päälle. Ai että kun ärsytti! ”Etin just sitä mun puhelinta..” right. 

Myöhemmin samana aamuna  AJ nukku pommiin. Kävin sitä vielä herättelemässä varttia vaille neljä, mut oli sitten vielä uudestaan nukahatanu. Oon vähän vahingonilonen :) Se AJ on myös semmonen, että se ei ikinä auta missään kodin yhteisissä jutuissa. Ei siivoo, ei tiskaa.. Äsken piippas just pesukone, että on valmis ja se oli siinä, muttei voinu edes avata sitä kuivumaan.. Se muutti mun huoneeseen, kun mä muutin tänne. Mut ei se oo vielä vikon aikana siirtäny sinne mitään tavaroitaan tuolta vanhasta huoneesta. Mitenköhän se ikinä pärjää elämässä?



Eilen mentiin rantsukkaan päivällä. Oli ihan mielettömän kuuma. Jotain 39-42 astetta. Ja kosteutta ilmassa. Tässä muutama kuva Scarborough-biitsiltä. Viimeks kun käytiin täällä poikien ja Emman kanssa, niin kaks päivää sen jälkeen rannalla oli nähty valkohai! :o Kaks vai kolme metriä pitkä.. Nyt sitten kokoajan tuijottelin ympäriinsä ja etin hain eviä. Ei näkyny haita nimeltä Kai :) 

Bensiksellä oli tämmöstä jädee - oli ihan pakko ostaa! :)


Mulla on uudet biksut ja uus hattu! Ostettu City Beachistä. Roxyn biksut. Alennuskkorista :)






Eilen oli myös meidän iskän synttärit ja soitin sille tuolt rantsusta. Vähän oli eri meiningit kun se oli just menossa jonkun talon katolle mittaamaan paljon siellä on lunta. :) Onnee isi <3 

Tallilla meillä on tosiaan viisi uutta hevosta, niinku oonki sanonu. Ne on alkanu jo asettumaan ja on oikeestaan ihan suht kivoja polleja. Kaks niistä on ihan tosi pieniä, melkein ponikokosia. Parilla sentillä menee yli. Niitä on hauska talutella tuolla isojen villien laukkahevosten vieressä. :) Uusissa hepoissa on oikeestaan vaan yksi, josta en tykkää. Se ei niinkään ole vaarallinen, mutta sillä on tosi huonot tavat. Kokoajan yrittää jotain jäynää. Eilen se kumautti mua kerran päällään mun päähän. Toispäivänä kaks kertaa, niin et kävi vähän huimailemaan sen jälkeen. Voi kyllä olla tää kuumuus ja kaikki yhdistettynä.. Sen hepon nimi on BAM. Kysyin Johnnyltä et onks toi Bam saanu nimensä siitä kun se pamauttelee jengiä päähän. ;) Tänään mun täytyi pitää Bamia käytävällä kun se sai kengät.. Kengittäjä sitten näytti mulle kuinka hevoia voi puristaa kaulasta, niin että niitä sattuu. Jos ei yhtään tottele. ”This is something you learned from Australia”.
Mut kyllä se Daisy on vielä mun inhokki. Yks iltapv sitä just taluttelin eikä päästykään takas talliin, kun portin edessä oli semmonen ruoankuljetusauto. Tehtiin siinä ympyrää meidän autoparkissa.. Tai yritettiin, koska Daisy veti semmosta rodeota siinä. Etupää ylös, takapää ylös, etupää, takapää.. :o Johnny aattelee että jos se on vaan hyvä merkki et sillä on virtaa. Huomenna Daisy taas juoksee kisoissa. 

Mietin et jos nyt kohta lähtis vaiks bussilla tai pyörällä kauppaan. Ja vois leipoa jotain. Esimerkiks Tuulan äitin lihapiirakkaa, jos löydän vielä sen reseptin jostain. Äitin pastasalaatti oli muuten menestys lauantaina, eilen Ben ja Erika halus tehdä samanlaista ja kyseli multa ohjeita. :)