sunnuntai 20. tammikuuta 2013

Kengurunlihaa


Taas vierähti viikonloppu. Tuntuu että nämä viikotkin menee tosi nopsaan. 

Lauantaina innostuin siivoamaan meidän keittiötä aamulla kun pääsin töistä. Jynssäsin sitä varmaan kaksi tuntia! Ja Markku ei edes huomannut että oli siistimpää.. Mike onneks huomas. Musta näytti ihan erilaiselta. Siinä siivoillessa mulle tuli mieleen että voisin muutenkin siivoilla täällä kämpässä. Siis kun me oltiin palkkaamassa siivooja, niin hoksasin että mä voisinkin olla se siivooja. 

Kerroin ideani Mikelle ja se tykkäs siitä. Se sanoi, että jos siivoan sen huoneen, sen vessan ja sen suihkun kerran viikossa niin voin vähentää 25$ vuokrasta viikossa. Jeeeee :) Äsken sitten siivoilin nuo sen tilat ekaa kertaa ja se tykkäs iha hirveesti. Ja oikeesti musta on kiva siivoilla ja pitää paikat siistinä. Ihan mielelläni siivoilen. 

Sitten ehdotin muille, että jossei tilattais siivoojaa vaan mä siivoisin täällä. On kaikki kyllä ollu ihan mukana siinä. Erikalle ja Benille noo vielä jutellu.. Ne on kokoajan jossain. Ja tänään ne oli jättäny ulko-oven ihan auki kun läksi! :o 

Nyt jengi täällä valmistautuu lähtemään lounaalle Miken kanssa. Se lupas tarjota kaikille ketä pääsee lähtemään. Mut ne on siellä 2pm-5pm, et ite en kyllä pääse kun on iltapv töitä :/

Ja tosiaan lauantaista.. Mehän Emman kanssa päätettiin, ettei mentäs ulos, jotta sunnuntaina voitas siten tehdä jotain kivaa. ..Mut ei sitä kannata vissiin liikaa suunnitella :) Innostuttiin Mervin ja Emman kanssa laittamaan tukkia, kokeilemaan kenkiä sekä tissuttelemaan valkkaria. Hetken päästä oltiinkn jo tossa meidän paikallisessa yksillä. Se oli kyllä suuri pettymys, aikalailla tyhjillään ja siellä oli pelkkiä poikia. Mut bilistä vois mennä sinne joku kerta kyllä pelaileen :) 


Minä, Mervi ja Emma pubin veskissä. Laitoin kaikkien tukat :)

Siellä sitten päätettiin lähteä keskustaan eli Northbridgen baarialueelle, vielä kun bussillakin kerkeää. Mertsiä vaan kävi väsyttämään ja se läks kotia ennenkun bussi tuli. Bussin piti siis tulla ihan vartin sisällä. Ootettiin puoli tuntia Emman kanssa, eikä ollu vieläkään tullu. Mutta sitten siihen pysäkille tuli muitakin. Nimittäin 6 aboriginaallia. Aboa. Pelkään niitä. Mut ei siinä mitään, ne olikin ihan mukavia. Rupes jutteleen. Puhuu vaan omituista enkkua, että piti monta kertaa kysyä mitä ne tarkotti. Ja ne haisee tosi pahalle, hielle.. hyii. Ne kun katto niitä aikatauluja niin mekin tajuttiin, et oltiin katottu bussien ajat väärin. Tunnilla heitti. Vielä piti oottaa joku 20 minsaa että seuraava linkku tulis. Päätettiin sitten käydä vielä veskissä siellä paikallisessa pubissa ennenkun bussi tulee. Ne abot tietenkin luuli, että lähtään karkuun kun ne tuli siihen ja yks niistä rupes huuteleen kaikkee. 

”Mitä helvettii, lähetteks te karkuun kun me ollaan mustia. F*ck off!!” Miuta kyllä vähän jänskätti!

Mut sitten käytiin vaan siel veskis ja tultiin takas niin ei ne sit sanonu mitään. Eikä ne jääny samalla pysäkillä kun me.. Ja jopa moikkaili kun lähti bussissa. Ei ne ehkä kaikki niin pahoja ookaan. 

Mentiin Emman kanssa pitkän pohdinnan jälkeen Shed-nimiseen baariin, missä ollaan oltu jo kolme kertaa aikaisemminkin. Sinne pääsee ilmaseks sisälle, siellä on kiva bändi ja sen jälkeen kivaa tanssimusaa. Ollaan todettu se hyväks! :) Ostettiin vodka-redbullit. 2kpl = 25$. Ihan hiton kallista! Samantien päätettiin ettei enempää tuhlata rahaa mihinkään drinksuihin. Kyllä niitä tarjoajiakin löytyi tällä kertaa.. Kun ei ollu Marko ja Hude mukana ;) Shed menee klo.02 kiinni. Ja siellä ei muuten tarjoilla shotteja eikä energia-juomadrinksuja enää 12 jälkeen! JÄNNÄ, mut aika hyvä sääntö kyllä. Just ennenkun Shedi meni kiinni meidän seuraan liittyi, mun työkaveri Sam. Sam ratsastaa hevosia sille Gavinille, kenen kanssa John jakaa tallin. Oikein mukava englantilainen pikkupoika :) Samilta abot pölli tosiaan autosta passin ja lompakon muutama viikko sitten, niin se ei ole baarissa päässy käymään.. Mut nyt poliisit oli jostain löytäny sen lompsan ja se sai sen takasin. Mutta suurinpaan osaan baareista ei täällä pääse sisälle, jossei ole näyttää passia. Vaikka olis ajokortti niin ei silti pääse! :o Ja joissain paikoissa täytyy olla joku muukin todiste, että on se tyyppi mitä passissa lukee. Pankkikortti kelpaa hyvin. Outoa. Ja baarijonossa kun tulee tarkastuksen aika, tuntuu että olis jossain Phuketin lentokentällä passintarkastus/viisumintarkistujonossa. Passi piipataan ja susta otetaan kuva. Leima käteen. Toinen leima käteen, kun oot maksanu sisäänpääsymaksun jos sellanen on. Ja laukut tutkitaan. Mut ihan hyvä, että on tarkkoina!

Bändi kun lopetti, tuli hyvii biisei. Sitten kun kello läheni 02, biiseistä tuli vaan tylsempiä ja tylsempiä. Varmaan hyvä kikka saada jengi pihalle. Tosiaan melkein kaikki baarit menee kiinni 02. Tai osa on pidempään auki, mutta sisälle täytyy mennä ajoissa. Shedin jälkeen oli sitten vaan kaksi paikkaa minne mennä. Heavy metal-baari tms. ja homobaari Connections. Mentiin jälkimmäiseen. 20$ sisälle! :o Onneks ei tarttenu ite maksaa. Sam tarjos :) Siellä oli tosi kivaa ja jorattiin vaan hikipäässä tanssilattialla. Kun pääsin kotiin niin meidän jockeyt oli hereillä ja menossa töihin :) 

Emma ja Sam



Sunnuntaina ei sitten tehty mitään kummempaa kivaa, niinku oli Emman kanssa puhuttu. Nukuin iltapäivään asti. Illalla meillä oli BBQ, barbie :) Mentiin Markon kanssa kauppaan ja ostettiin hirveesti salaattitarpeita ja kokonainen vesimeloni. Ahtauduin motskarin kyytiin kassien kanssa ja tultiin meille pilkkomaan. Tein kaks erilaista kreikkalaista sallua ja sitten äidin ohjeen mukaan pasta-majoneesisallua. Siitä tuli niiiin hyvää. Siinä kun olin sitä pastasalaattia tekemässä niin Mervi tuli valittaan, että miksen ole ostanu low fat-majoa, koska täällä asuu kolme jockeytä. Niiden täytyy saada syödä kevyempiä salluja. Sanoin sille että jossei kelpaa tämä niin voi sitten syödä noita kreikkalaisia. Mut se valitti niin rasittavasti et myönnyin ja sekoitin vaan puolikkaaseen siitä pastasalaatista majot sekaan ja puoliin en. Ja arvatkaa mitä kävi kun jengiä tuli tänne? Majoneesi-pastasalaatti loppui ensimmäisenä! 

Marko leikkaa meloninpaloja
Grillattavana mulla oli kaks pientä lampaan kyljys-pihviä sekä paketti maissia. Sitten sain maistaa ekaa kertaa elämässäni kengurua!! Markku oli ostanu semmosen köntin. Se olikin oikeesti tosi hyvää! Aika veristä.. Medium rare. Ehkä. En kyllä varmaan ois sitä minkään lehmän lihasta erottanu.. Musta kaikki maistuu samalle. Edes lampaanliha ei maistu enää villalle. ;) 


Kengurua



Tallille ei kuulu mitään uutta, asiat sujuu samaa rataa, päivät on samanlaisia, paljon on rutiineja jo. Talutuskin on onnistunut oikein kivasti. Maanantaisin pollet saattaa olla vähän enemmän sähäköitä, kun niillä on ollut sunnuntai vapaa. Tänään ei muuta käynyt kun vähän lennettiin Daisyn kanssa radan pääportista ulos, mut kyllä se sen jälkeen rauhottui. Zumba taas hiukan pomppi kun meidän tallin edessä tiellä on tietöitä ja joitain rekkoja. Mutta ei sekään pahasti. Noihin alka ajo tottumaan :)

Tässä muutamia kuvia radalta tänä aamuna 06am. Radalla oli ihan tyhjää kun sadat hepot meni Belmontin radalle Trialeihin tänään. Eli jonkunlaisiin harjoituskisoihin. Enoo vielä ihan selvillä mitä ne on ;) 






Aika fiksua! Ei mee lukot poikki jos heppa sätkähtää! Mksei suomessa käytetä tämmösiä?