lauantai 30. maaliskuuta 2013

W.T.P

Tänään vietettiin meidän läksäreitä. Siivosin koko kämpän Alexin ja Benin kanssa.. Tehtiin äitin pastasalaattia viisi kulhoa, mistä on tullut täällä jo hitti sekä ämpärillinen sangriaa Markon kanssa. Myös Ben ja Alex teki omaa boolia ja ne kävi vielä kaupasta ostamasta beer bongin, joka koitui kohtaloksi myöhemmin muutamalle. Suppiloon kaadetaan bisseä joka menee letkulla suoraan suuhun. Niinku elokuvissa.

Mulla oli oikein kiva ilta, tänne tuli paljon mun tuttuja ja oli mukavaa. Vähän myöskin haikeeta, mutta ihana oli kaikkia nähdä. Vaikka pakko myöntää että osa omasta illasta meni siihen kun stressailin tiskeistä yms :)

(Delfiini)Nora ja Alexin sekä Benin oksennukselta näyttävä booli

Valmistelua iltaa varten


(Pitkä)Noora leipoi meille aivan mahtavan juustokakun! NAMS :)

Minä ja Gemma

Amy, Gemma sekä Carolinen tyttö Olivia

Marjo ja Tom

Mia ja Cam

Gemma ja minä

Carolin, meidän uusi tallityttö :)


Sain bileissä sitten myös pienen läksärilahjan Johnilta, Gemmalta sekä Camilta. Koalan pörrö-korvat, kultaisen kaulakorun jossa koala sekä hevosen kenkä(arvo kuulemma yli 200$!!), magneetin Perthistä ja kortin. Sain myös suklaapupun Carolinilta lahjaksi. <3



Tässä vielä muutama kuva viime viikonlopulta, oltiin vaan istumassa iltaa Shanen luona naapurissa. 

Gemma- Diiva ja pojat

Emma ja minä


Eilen aamulla oli viimeinen työpäivä. Mentiin aamupalalle sen jälkeen mäkkäriin. Sain referencen eli työtodistuksen, joka varmasti auttaan jos tarttee vielä töitä täällä etsiä.

Huomenna odotellaan että Emma saapuu takasin pohjoisen reissulta kahden aikoihin ja lähdetään sitten melkein suoraan kohti Margaret Riveriä. Sinne ajaa kai about neljä tuntia täältä... Pitäs netistä kattella leirintäaluetta ja varailla sieltä paikka.

NIIN OUTOA, kun lähdetään täältä. Ja kun työt loppui. Kolme ja puoli kuukautta meni kuin siivillä. Mutta, kohti uusia tuulia nyt :) Pidän teidät sitten ajan tasalla ;)

keskiviikko 27. maaliskuuta 2013

ZUMBA

Meidän Zumba voitti tänään viimeinkin kisoissa. Aivan mahtava fiilis! Mun vika viikko täällä Ascotissa ja tämmönen pääs käymään. Oon ollu tuolla töissä kolme ja puoli kuukautta ja Zumban voitto oli toinen meidän hepon voitto sinä aikana. Olin varma että se juoksee taas neljänneks, enkä sen takia tehny mitään vetoakaan sille. Mut ei se haittaa, niin huippua silti.  Menin jopa kattomaan kisoja, vaikkei aluksi ees tehny mieli.

Mut meillä on alottanu uus saksalainen tyttö, Carolin.. Se halus mennä katsomaan niin läksin sitten mukaan. Kiva aloitus Carolinelle :)


Cam ja Zumba

John

Johnia haastatellaan telkkariin

Zumba ykköspaikalla kisan jälkeen


Muuten ei oo taaskaan kummempia tapahtunu, töissä olen vaan ollut aamut ja illat. Päivisin olen hengaillut poikien kanssa. Melkein joka päivä ollaan käyty Belmont Forumilla kaupoilla taikka kirppiksellä. Kirppiskamat on täällä aivan eri luokkaa kun Suomessa! Mutta hinta on pilvissä... Ostin tänään kivat farkut 7 $.

Käytiin neljästään rannalla viime viikolla. Oli aika vilakka!

Ves liian kylmää, ei pysty uimaan.. Kuten näkyy, ei ketään uimassa :)

Eoin ja Mia joen rannalla


Tällä viikolla käytiin joen rannalla Mian, Eoin, Noran ja Markon kanssa. Pelattiin skipboa.

..Tuuli vähäsen

Noora leipoi suklaakakkua. Uunituoretta vaniljajäätelöllä, NAM! Marko tapittaa formuloita taustalla...


Ollaan suunniteltu meidän läksäreitä lauantaille. Taitaa tulla aika kovat bileet. Meitä on yhtäaikaa lähdössä monta; Marko, Hude, Emma, Nora, Emilia ja minä. Mietittiin et tehtäis muutamia salaatteja ja sangriaa :)

Yks päivä lähetin muutaman kymmentä valokuvaa kehitettäväks ja pistin toimistusosoitteeksi mummin osoitteen. Toivottavasti mummi ilahtuis :) Täään ostin kiitos-kortit Mikelle sekä Johnille... Jännä kun täytyy maanantaina lähteä. Jollain lailla pelottaakin. Toivottavasti pojat ei meitä dumppaa minnekään!



lauantai 23. maaliskuuta 2013

Vähiin käy ennen kuin loppuu..

Taas vierähti viikko. Ei oikein mitään erikoista kerennyt tapahtua, oon ollu koko viikon vaan töissä. 

John oli tällä viikolla normaalisti mukana kuvioissa, mutta Gemma ja Cam puuttui. Mia on ollu auttelemassa mua 04-06 ennen omaa talliaan... Onneks. Kyllä helpottaa kun on kaveri auttelemassa. 


Hevoset on ollu aivan sekopäitä tällä viikolla. On ollu viileet kelit ja ne on varmaan saanu vähän enemmän kauraa, kun pomo palas reissusta. Vissiin jokainen poni on pomppinu pystyyn taluttaessa.


Chesterillä oli su vapaa ja ma-ke sitä käytiin vaan uittamassa. Chester on yks mun lemppareista, mutta nyt sillä alkoi kiristään niin paljon pannua liian lepposan työnteon ansiosta, etten sitä oo nyt suostunut taluttamaan. Tiistaina kävin sitä uittamassa ja takas tullessa poni oli aivan kamala. Rekkaparkin vierestä kun mentiin, siellä just mukavasti pihahti joku rekka ja polle hyppäs korkeelle pystyyn ja rupes kauhomaan etusillaan. Kauhoi sitten niin, että astui riimunnarun päälle.. Eli multa irtos ote. Siinä vaiheessa oltiin jo keskellä autotietä, onneks ei ollu liikennettä. Chester hämmentyi tilanteesta ja jä onneks paikalleen, niin että sain sen napattua kiinni. Huh. Katastrofin ainekset oli koossa! 


Kyllä on saanu sydän kurkussa noita välillä talutella.. Mutta loppuviikkoa kohden alkoi sujumaan paremmin. 


Toispäivänä radalla kävi pikku onnettomuus. Yhdeltä hepalta murtui jalka. Radalla, just melkein kahvilan ikkunan edessä. Satuin just menemään sinne kahvilaan, kun kuulin hälytysäänen että hevonen on vapaana. Menin sinne katsomaan onko meidän poni, se kahvila on vähän korkeemmalla niin näkee paremmin. Sitten näin hevosen makaamassa ojanreunassa. Siltä oli vaan jalka mennyt alta. Ihmiset sen ympärillä sai sen nostettua ylös, mutta saman tien kolmijalkainen hevonen kaatui kuperkeikan kautta viereiseen ojaan. Rata suljettiin hetkeksi, jotta hevonen saataisi traileriin, jonka traktori veti radalle. En tiedä pääsikö piikille siinä vai vasta myöhemmin... En kerennyt jäädä kattelemaan. Itku silmässä olin kuitenkin loppu aamun. :( 


Sovin nyt että oon vielä ens viikon töissä ja sen jälkeen lähtään sitten reissuun. Emma lähtee jo maanantaina viikoks pohjoseen. Bugger. 


Mulla ei nyt ole mitään kuvia, mutta pistän taas uutta viestiä tänne kun jotain mielenkiintoista tapahtuu! :)

sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

Bush riding with Gemma & Marko

Mulla oli viimeinkin vapaata. KOKO viikonloppu! Aivan mahtavaa :) Olisin kyllä voinu olla töissä lauantaiaamuna... Mutta kyllä tuli vapaat ihan tarpeeseen. Noh, kohta ei muuta ookaan kun vapaata. Tarkoitus olis lähteä Emman kanssa reissuun ens viikon viikonloppuna. APUA. Sehän on jo ihan kohta! Viikoksi ehkä pohjoiseen joko autolla tai lentäen.. Tai Balille, minne täältä pääsee suht halvalla. Ja siellä oleminenhan olis lähestulkoon ilmaista :) Haavelin jo surffikurssin suorittamisesta... Mutta katsotaan nyt, mihin suuntaan se nenä näyttää... :)

Olin Gemman kanssa viimeistä kertaa yhdessä töissä perjantaina. Mentiin aamulla töiden jälkeen porukalla Mäkkiin taas aamupalalle. Miakin tuli. Haikeeta :/

Lauantaiaamuna nukuin pitkään (kahdeksaan asti) :D Mentiin sitten Markon ja Eoin kanssa Cottesloe-rannalle. Eoin on Mian irkkulainen poikaystävä.  Rannalla oli veistos-näyttely!










Pojat


Illalla Mia ja Eoin tuli meille grillailemaan. Nora, Emma sekä Gemma tuli kanssa tähän ja lähdettiin niiden kanssa sitten Casinolle. Oli ihan hauskaa, viimein kun kaikki pääsivät sisälle. Aika tarkkoja on siellä...

Yhden baarin tiskillä rupesin juttelemaan jonkun 50-v miehen kanssa ja se lupas tarjota mulle drinkin. Sen piti kuitenkin lähteä ennen kun drinksu tuli, niin se heitti mulle 20$ rahaa. Hetken päästä se heitti vielä 50$. Ihme meininki! Minä annoin jokaiselle kaverille kympin niin saatiin kaikki juomat :) Sitten myöhemmin, kun oltiin Gemman kanssa tiskillä.. Gemmalla oli kymppi kädessä. Mun toisella puolella oli mies, jolla oli satanen kädessä. Gemma heitti sille vitsillä et "vaihdetaanko?" äijä tuijotti hetken ja sanoi "Mikä ettei, mun hevonen voitti tänään kisoissa". MITÄH?? Ja taas osteltiin kavereille juomia ;) Melkein oli enemmän rahaa baarista tultaessa kun sinne lähtiessä. :P

Minä ja Mia

Nätisti :)

Casinon pihalta


Gemma <3

Mike




Tänään aamusta lähdettiin sitten Markon kanssa ratsastamaan Gemman hepoilla. Olin aika väsynyt kun lähdettiin, mut oli kyllä tosi kivaa! Mentiin kolmestaan maastoon kävelemään ja sen jälkeen mentiin vähän kentällä. Marko jopa laukkas! Se on kyllä joku luonnonlapsi tuossa ratsastuksessa, tosi nopeesti oppii! :)

Talli, jossa pollet olivat oli aika erikoinen... Iso, aidattu alue, jossa oli n.30 hevosta ja ponia. Kaikki vapaana. Siellä oli myös paljon roinaa... Pollet menee kaikki yöksi karsinoihin ja on päivät vapaina alueella. Jännä! Kun aluksi ja lopuksi mentiin kentällä niin pikkuponi tuli uteliaisuuttaan tutkailemaan mitä tapahtuu. Kilttejä heppoja :)






Enoo nähny Markoa näin hiljasena ja vakana ehkä ikinä ;)


Katie ja Spider

Gemma


Spider jumahti pesupaikalle - ei varmaan tajunnut ettei ole enää riimuissa kiinni :)








Anna porkkanaa! :)