Me käytiin taas viime perjantaina uittamassa heppoja. Ei
taaskaan oo kuvamateriaalia, kun oltiin kaikki viis heppojen selässä. Se on
kyllä kivaa touhua :) Ja tällä kertaa ei meduusat poltellu. Siellä rannalla oli
yks mummeli yksinään rannalla hevosen kanssa, joka ei ennen ollut meressä
uinut. Rannalla ei siinä vaiheessa oltu kun me ja ne. Yks kaks huomasin siinä
kun jonon viimeisenä kahlasin siellä meressä Fredin selässä, että vierestä
porhalsi hevonen ohi. Kohti avomerta yksinään! Ai että, katastrofin ainekset
siinä. Hevoset kun menee uidessa paniikkiin, ne vaan ui eteenpäin. Ei nää, eikä
kuule. Tämä heppa kuitenkin onneks huomas meidät kun lähdettiin sitä kohti
sitten. Ui meidän luokse ja saatiin sen kiinni. Mummo oli ihan paniikissa. Kiva
kun viereiselle saarelle, Rotness islandille on 60km. Ja täällä on haita.
Perjantai aamuna kun kävelytin jotain hevosta uittopaikan
vierestä kohti laukkarataa ja näin, että joltain oli päässy hevonen irti sinne
altaaseen. Se uittoallas on tosiaan kahdeksikon muotoinen, siellä voi olla
kolme kerrallaan.. Siellä kun uitetaan hevosta niin yleensä riimuissa on kiinni
riimunnaru ja semmonen pitkä parimetrinen metalikeppi. Tällä miehellä oli sekä
keppi että naru kädessään, eli ei hepassa kiinni. En tiedä miten siinä kävi.Emma tuli eilen käymään meillä kylässä ja kertoi, että oli
eilen uittanut jotain hevosta ensimmäistä kertaa. Emman pomo oli ollut
huitomassa hevosen takana, jotta se menisi altaaseen. Sitten polle oli jotain
pomppinut ja se oli päässyt Emmalta irti sinne altaaseen! Pitkä keppi tietenkin
riimuissa kiinni. Keppi tipahti altaaseen ja hevonen oli paniikissa. Allaspoika
oli jollain koukulla sitten saanut kepin nostettua ylös ja tilanne oli taas hallinnassa. Mutta keppi oli naarmuttanut hevosta aika paljon. Kamalaa! Voin
niin kuvitella tilanteen, vois käydä myös mulle. Kuulemma joku hevonen on
hukkunutkin tuohon altaaseen. Ja joku on joskus juossut keppi riimuissa
kotitallille asti. Nykyään uittopaikalla on portit, ettei näin pääse käymään.
Ne oli uittanu sen saman hepan vielä toisen kerran, ettei sille jää paniikkia.
Oli sujunu paremmin.
Meillä on tallilla tapahtunut hirveitä. nimittäin CHICKO
lähti laitumelle !! :( Ja sen tilalle tuli kolme uutta nuorusta. Nyt meillä on
siis kymmenen heppaa ja ens viikonloppuna on tulossa lisää. Niin monta lisää,
että se tietää mulle lisätöitä ja joudun lopettamaan sen mun kakkostyön mitä
teen aamuisin. Marko sano, et miksen vaan menis aikasemmin sinne ekalle
tallille.. Mut se sitte olis 02.45. No way!
On muuten välillä ihan hullua paljon kertyy kilometrejä
aamuisin. Radalle on tosiaan about 1km ja jos meilläkin on kymmenen pollea..
Yks päivä talutin kuusi edestakas niin sehän on jo 12km. Mutta kyllä on
kuntokin kasvanu. Oon viime syksystä laihtunu lähes 10kg! :)
Eilen taas oli hepot maanantai tuulella ja lennokkaita. Sain
huonon ensivaikutelman uusistakin. Mutta tänään jo kaikki oli paljon
rauhallisemmalla tuulella. Sam ja John meni ratsastaan kahdella uudella ensin
pyöröaitaukseen ja sitten takaradalle. Menin vähän kuvailemaan kun alkoi päivä
oleen pulkassa :)
Ja John sanoi että MINÄ voisin alkaa ratsastamaan näillä
hepoilla myös. MITÄMITÄMITÄ :) Täytyy hommata kypärä sekä turvaliivi, muuten ei
oo mitään asiaa hevosten selkään.
Mutta jes!
![]() |
| Kahvii :) |
![]() |
| Cam ja pollet |
![]() |
| Soft saddle |
![]() |
| John ja Sam |




