tiistai 30. huhtikuuta 2013

Blue Mountains


 Maanantaina vuokrattiin auto viikoks. No Birds-merkkinen toyota. Ihme ja kumma saatiin kaikki meidän tavarat ängettyä auton sisälle. Rinkat meni kaikki neljä takapaksiin! Tila-auto! :)

Ekaks otettiin suunta kohti Blue Mountainssia eli sinisiä vuoria. Sinne on Sydneyn keskustasta noin 100 km. Siellä oli huikeet maisemat ja kiemurateitä.

Botanical Garden. Ihania syksyn värjä mahtavissa maisemissa.





Three sisters, ehkä yks suurimmista nähtävyyksistä.


 Vuorilta ajeltiin parin tunnin matka Bowraliin Hennan luo. Pimeä kerkes jo tulemaan ennen kun päästiin perille. Meillä oli mukava ilta juttuja vaihdellessa. Syötiin bbq:ta ja nautittiin viinejä ja olutta. Melkein päästiin upouuteen saunaankin saunomaan, mutta ei ollut kiuas ihan loppuun asti vielä asennettu.

Seuraavana aamuna saatiin pihakierros Hennan työpaikalla ja sen jälkeen Henna vei meitä paikallisia nähtävyyksiä katsomaan. Mentiin Katsomaan isoa, hienoa vesiputousta. Putous on n.81 metriä. Kaikista isoin putous, mitä olen täällä ollessa nähnyt. Harmi kun vieressä avautuva maisema kauas silmänkantamattomiin oli sumun peitossa. :(



 Putouksilta ajeltiin kenguru-laaksoon. Siellä oli myös huikeat maisemat, tosi vihreää ja korkeita mäkiä. Mieleen tuli Thaimaa... Tosi mahtavaa! Käytiin karkkikaupassa :)

Nyt ollaan Australian pääkaupungissa Canberrassa. Oli melkein matkanvarrella niin ajateltiin koukata tätä kautta. Aika kallista täällä on, hostellihuone 30$/hlö... Eikä täällä oo oikein nähtävää. Kaikenlaisia tylsiä museoita vaan ja botanic garden.

Katsomaan mihin huomenna mennään ;)

Kettu kuittaa!

sunnuntai 28. huhtikuuta 2013

Beautiful Sydney!

Tässä muutama kuva Footy-pelistä
 Mentiin torstaina tosiaan kattomaan Aussifudista. Emman yks kaveri halus meidät viedä sinne. Munki oli mentävä sitten kun Marko lupas tarjota! Harvinaista herkkua ;) En kyllä ymmärtäny pelistä yhtään mitään.. Vasta lähellä pelin loppua ajusin että maalejakin on kaksi :D Mutta komeita poikia siellä juoksenteli pikkushortseissa.

Oltiin Bloods-joukkueen puolella.

Erätauolla kaikki ihmiset ryntäsivät kentälle potkimaan omia pallojaan. Tosi omituista, 7 minsaa vaan aikaa. Hullut aussit! :)


Vika kuva Adelaiden keskustasta. Piti käydä vielä possulla ratsastamassa :)

Adelaiden kentällä. Porkkana!
 Sitten saavuttiin Sydneyyn ja heti alkoi arska paistamaan. Sydney on IHANA! Täällä on nin kaunista. Ihania puistoja, hienoja vanhoja rakennuksia... Hienoin kaupunki tähän mennessä täällä. Ehdottomasti.




WOOOOW oopperatalo!











Tänään vaan chillailtiin nurtsilla. Ihana puisto! Kokoajan riitti kateltavaa :)

Vein Markon kirkon portaille, vink vink ;)
Me ollaan tosiaan täällä Sydneyssä nyt semmosella alueella kuin Kings Cross. Vahingossa varattiin hostelli punasten lyhtyjen kadulta :) Täällä on vaiks minkälaista kulkijaa iltasin.. Marko luuli et se teki meille hostellivarauksen yhteen tosi edulliseen hostelliin täällä, mut sitkun mentiin sinne niin respan mies huomas et se varaus oli vasta kesäkuulle :P Hups hups.. Sinne ei sitte mahtunu ja nyt ollaan yhdessä oisessa hostellissa nimeltä Funky House. Tää on ihan ok, mut hirveesti täällä on jengiä. Jotenkii ei oo niin kotosa kuin vaiks se edellinen hostelli Adelaidessa. Mut huomenna lähtään tästä jatkamaan matkaa.

Vuokrataan auto viikoks ja mennään moikkaan yhtä mun lähes-sukulaista, Hennaa Bowraliin(n.150km päähän) :) Ja on vaiks mitä nähtävää missä vois autolla käydä. Blue mountais ja mietittiin myös Canberraan, pääkaupunkiin ajamista.

Ens viikon maanantaille varattiin lennot Christchurchiin, UUTEEN-SEELANTIIN! Eli mennään sinnekin katteleen hobitteja pariks viikoks :) Aivan huikeeta! Siellä on kyllä kylmä.. Mut eiköhän suomalainen kestä ;)

On kyllä pakko mennä Cairnsissa töihin että saan rahaa kotilippuun! :) Mietin jo et oisin Melbourneen menny töihin, mut katteli et siel on semmosta +17 asteista ja sateista. En taho olla liian viileessä töissä.

Taidan nyt lähtä tekeen pussikeiton. Ette usko kuinka paljon ollaan syöty pikaruokaloissa täällä! Ahdistaa.. Oon varmaan lihonu takas kaikki kilot mitä Ascotissa sain pudotettua. Toivottavasti seuraavassa työpaikassa joutuu taas paljon kävelemään! ;)

xx

keskiviikko 24. huhtikuuta 2013

Change of plans

Oltiin lähdössä maanantaina kohti Melbournea. Innolla jo odotin Great Ocean roadia ja maisemia.

Marko halus et viedään auto jonkunlaiseen tunnistus-tsekkaukseen, jotta oltas saatu jatkettua rekisterin leimaa. Siellä sitten kävi ilmi, että ollaan ajettu autolla lähes viikko jo niin, ettei se ole ollu rekisterissä! Hups hups. Samalla ne huomas autossa ruostetta, joka olis sitten pitäny korjata että oltas saatuu se siitä tarkastuksesta läpi.

Oltiin aivan varmoja Markon kanssa että nyt tulee isot sakot, muttei onneks sitten kuitenkaan.(Olis tullu jos poliisi olis pysäyttäny ja huomannu!). Mut käyttöielto tuli autolle. Se jäi siihen katsastsaseman pihalle. ei Käveltiin muutaman korttelin päähän, josta olis pitäny saada väliaikanen rekkari päiväks. Sekin sitten tyssäs siihen, kun meillä ei ollu todistetta paikasta missä asutaan. (Asuttiin vanissa, mitä ihmettä?) Olis myös pitäny olla kolme eri henkilökorttia mukana että sais sen. Ihmeellisiä juttuja.

Käveltiin juna-asemalle, mentiin keskustaan ja etittiin hostelli. Seuraavana päivänä vuokrattiin halvin auto(citymaasturi 44$) ja ajettiin autolle tyhjentämään se kamoista. Niin paljon kaikkea kivaa piti sinne jättää. Pojat teki nettiin ilmoituksen autosta ja kaikesta irtaimistosta siellä sisällä... Sitten myöhemmin selvis, ettei täällä jostain syystä saa myydä autoja, jotka ei ole rekisterissä.. Marko sitten tilas autolle romuttamolle kuljetuksen. Sniff. Pari tyyppiä tuli kattelee joitain kamoja auton sisältä ja onneks jotain ostiki.





Meidän Adelaiden reissu on sis tosiaan venähtäny vähän ylipitkäks. Vielä ollaan yks yö ja huomenna lennetään Sydneyyn. Toivottavasti pääsen koneeseen, kun Hude kirjotti lennonvaraukseen et mun sukunimi olis Porkkana! :)

Eilen oltiin tän hostellin tyyppien ja omistajan(tai mikä työnekijä onkaan) kanssa viereisessä baarissa.

Tiistaina Marko täytti vuosia. Vanhus. Huomatkaa uusi hieno neule jonka on joltain kivalta saanu. Ja uus keltanen Nokia. :)


Kohta mennään ehkä kattomaan jonkunlaista fudispeliä. Aussierules-football, footy. Mielenkiintoista :)