Eilen mentiin Adveture Worldiin iltapäivästä. Odotukset oli
ihan pilvissä. Mietin, että kyllähän nyt Ausseissa parempi vesi/huvipuisto on
pakko olla ku missään muualla. Vesipuistojakin on tullu aika monessa maassa
kokeiltua.
Kun päästiin perille reilun puolen tunnin ajomatkan jälkeen,
niin ei kovin kummoiselta paikka näyttänytkään. Tuli mieleen Blue
Village-hotelli, missä oon ollu töissä aikasemmin… Uima-altaita ja
lapsiperheitä. Alueen keskellä oli iso nurmikenttä, joka oli täynnä telttoja ja
kylmälaukkuja. Aussit tulee viettämään tällaisiin puistoisin aikaa perheensä
kanssa koko päiväksi ja ottaa omat eväät mukaan.
Liukumäkiin oli pitkät jonot, vaikka kello olikin jo yli
2pm. Saatiin halvemmat liput iltapäivästä. Oli vaan 33 dollarii. Kaikki
liukkarit oli ihan lällyjä, ainoo jännityksenaihe oli et onko bikinit lähteny
päältä kun pääsee perille. :) Ei lähteny kun yläosa kerran… Yhdessä
huvipuistolaitteessa käytiin Markon kanssa. Meinas kyllä oksennus lentää kun se
niin höykytti ympäri. Ja laitteen osat vaan nitisi ja narisi.
Mut kivaa meillä oli! :)
Toissapäivänä meille muutti tänne kämppää seitsemäs asukas.
Nyt musta tuntuu, että meitä on täällä liian monta. Luulen et yritän etsiä
jotain muuta. Halvemmalla vuokralla. 150 viikossa, eli 600dollarii/kk, on ihan
liikaa. Tai oikeestaan me maksetaan 170/vk, koska kympillä/vk ostetaan yhteistä
syötävää yms. Ja kympillä meille taitaa nyt tulla siivooja. 680dollarii/kk. Eli
yli 600€/kk. Kuulostaa halvalta eiks nih?
Tää uus poika joka meille muutti on tosi pieni, ehkä 150cm.
Se on harjoittelija-jockey. Hassua, jos kaupassakin tulee pieni mies vastaan
niin aina sitä kuvittelee, että se on jockey. Mutta tällä alueella niitä on
huomattavan paljon. Ihme hobitti-kylä :)
Muuten jos siellä Suomessa on pieniä ihmisiä, niin kandee
tänne lähtee jockeyksi. ;) Noilla rata-ratsastajillakin on huimat tulot. Kun ne
ratsastaa yhden hepon radalla, niin siitä saa 20 dollaria ja menee noin 15min,
kun se tuodaan ja laitetaan sulle valmiiksi. Hullusta hepasta saa tuplat. Eli
tunnissa kerkee ratsastamaan 4 heppaa. Ja esim. meidän Mike ratsastaa aamuisin
n.18 hevosta. Ja kisapäivinä on sitten ihan eri tienestit :) Pitäs varmaan
iteki ruveta ratsastaan täällä..
Tänään täällä on huomattavasti viileempi ja tuulisempi keli
ku eilen. Me ei jostain syystä viety yhtään hevosta radalle. Kävelytin kaks,
vein Daisy-dynamiittipötkön pyöröaitaukseen, uitin yhden(ekaa kertaa yksin!) ja
talutin yhden uittopaikalle. Kyllä on hepat virkeitä kun on viileempi.
Lähdenkin tästä iltapäivätallille, wish me luck! :P