tiistai 15. tammikuuta 2013

Vesiliukumäkiä ja kääpiöitä



Eilen mentiin Adveture Worldiin iltapäivästä. Odotukset oli ihan pilvissä. Mietin, että kyllähän nyt Ausseissa parempi vesi/huvipuisto on pakko olla ku missään muualla. Vesipuistojakin on tullu aika monessa maassa kokeiltua. 

Kun päästiin perille reilun puolen tunnin ajomatkan jälkeen, niin ei kovin kummoiselta paikka näyttänytkään. Tuli mieleen Blue Village-hotelli, missä oon ollu töissä aikasemmin… Uima-altaita ja lapsiperheitä. Alueen keskellä oli iso nurmikenttä, joka oli täynnä telttoja ja kylmälaukkuja. Aussit tulee viettämään tällaisiin puistoisin aikaa perheensä kanssa koko päiväksi ja ottaa omat eväät mukaan. 

Liukumäkiin oli pitkät jonot, vaikka kello olikin jo yli 2pm. Saatiin halvemmat liput iltapäivästä. Oli vaan 33 dollarii. Kaikki liukkarit oli ihan lällyjä, ainoo jännityksenaihe oli et onko bikinit lähteny päältä kun pääsee perille. :) Ei lähteny kun yläosa kerran… Yhdessä huvipuistolaitteessa käytiin Markon kanssa. Meinas kyllä oksennus lentää kun se niin höykytti ympäri. Ja laitteen osat vaan nitisi ja narisi. 

Mut kivaa meillä oli! :)






Toissapäivänä meille muutti tänne kämppää seitsemäs asukas. Nyt musta tuntuu, että meitä on täällä liian monta. Luulen et yritän etsiä jotain muuta. Halvemmalla vuokralla. 150 viikossa, eli 600dollarii/kk, on ihan liikaa. Tai oikeestaan me maksetaan 170/vk, koska kympillä/vk ostetaan yhteistä syötävää yms. Ja kympillä meille taitaa nyt tulla siivooja. 680dollarii/kk. Eli yli 600€/kk. Kuulostaa halvalta eiks nih?

Tää uus poika joka meille muutti on tosi pieni, ehkä 150cm. Se on harjoittelija-jockey. Hassua, jos kaupassakin tulee pieni mies vastaan niin aina sitä kuvittelee, että se on jockey. Mutta tällä alueella niitä on huomattavan paljon. Ihme hobitti-kylä :) 

Muuten jos siellä Suomessa on pieniä ihmisiä, niin kandee tänne lähtee jockeyksi. ;) Noilla rata-ratsastajillakin on huimat tulot. Kun ne ratsastaa yhden hepon radalla, niin siitä saa 20 dollaria ja menee noin 15min, kun se tuodaan ja laitetaan sulle valmiiksi. Hullusta hepasta saa tuplat. Eli tunnissa kerkee ratsastamaan 4 heppaa. Ja esim. meidän Mike ratsastaa aamuisin n.18 hevosta. Ja kisapäivinä on sitten ihan eri tienestit :) Pitäs varmaan iteki ruveta ratsastaan täällä.. 

Tänään täällä on huomattavasti viileempi ja tuulisempi keli ku eilen. Me ei jostain syystä viety yhtään hevosta radalle. Kävelytin kaks, vein Daisy-dynamiittipötkön pyöröaitaukseen, uitin yhden(ekaa kertaa yksin!) ja talutin yhden uittopaikalle. Kyllä on hepat virkeitä kun on viileempi. 


Lähdenkin tästä iltapäivätallille, wish me luck! :P