lauantai 2. helmikuuta 2013

Koirakisoja ja Serpentiini putouksia :)




 Sunnuntaiterkut Ascotista! 

On taas viikko vierähtäny nopsaan. Alkaa oleen semmoset rutiinit jo tossa työnteossa, et alkaa päivät olemaan suht samanlaisia. Mulla on kyllä aina kiva siesta joka päivä ja tulee kyllä lähes joka päivä jotain tehtyä. Aika usein käydään Markun kanssa kaupassa ja kahvilla tossa läheisessä kauppakeskuksessa, Belmont Forumissa.  Tiistaina mentiin motskarilla Markon kanssa Swan-riverin rannalle ottamaan aurinkoa.

Swan-joen rannalta.


Keskiviikkona mentiin illalla Markon, Huden ja Emman kanssa Cannintonin greyhound kisoihin. Eli vinttikoirien juoksukisoihin. Ei oltu kukaan käyty semmosissa aikasemmin , et oli kyllä ihan mielenkiintoista! Tavallaan samanlaista kuin laukkakisat, mut kuitenkin ihan erilaista. Kymmenen koiraa juoksee semmosen tekojäniksen perässä.  Jostain kumman syystä tuntui, että aina koira nro 1 juoksi voittoon. Sen paikka on siinä sisimmällä radalla. 

Sitte ruvettiin veikkaaman. Pojilla oli ihme tuuri(tai taito) ja ne voitti hirveesti taaloja. Hude pisti 2$ semmoseen lippuun, missä se veikkas kolme parasta juoksijaa. Se voitti sillä 88$! Sitte se aina veikkas ykköstä voittajaks ja voitti sillä massia. 

Itse pelasin varman päälle ja pelasin sijalle(kolmen parhaan joukkoon) voittajasuosikkia viidellä dollarilla. Se sitten voitti ja koska muutkin oli sitä veikannu, voiti siitä 5,20$. 

Et ihan reilua sillai, mä voitin 20 senttiä ja pojat satasia. 

Harmi kun ei kuvat onnistunu. Mulla on tosiaan toi uusi kamera, minä ostin Espoosta Tuomaksen kanssa ennen kun läksin. En osaa otaa sillä pimeellä kuvia :o Tai välillä onnistuu jos on on aikaa ja malttia ;)





Torstaina illalla mentiin kaikki yksiin grillibileisiin. Kaksi suomalaista typyä on ollu täällä jonkun puoli vuotta ja on lähtemässä nyt sitten reissuun niin järjesti BBQ:t. On kyllä kivoja tommoset yhteiset get-togetherit. Kiva nähdä ihmisiä ja vaihtaa kuulumisia. Tuntuu, että joka kerta on tullut paljon lisää suomalaisia. 



Perjantaina lähdettiin autolla mini-roadtripille. Nora, Jossu, Hude, Marko ja mä. Ajettiin n.60km Serpentin Fallseille eli vesiputouksille. Kuvittelin että ne ois vähintään samanlaiset ku UP-piirretyssä Paradise Fallsit, mut ei ihan. Oli aika vaatimattomat. Pikku lätäkkö ja ähän vettä lirutti sieltä alas. Mut oli siellä ihan jees ottaa arskaa ja uida vaiks vesi olikin aika vilposta. Jotkut kiipeili ylös kalliota pitkin ja hyppi sieltä sitten alas, mut ei meistä kukaan uskaltanu. Siellä putouksen parkkipaikalla oli tosi paljon kenguruita! Ihan mahtavaa :) 








Lauantaina oltiin lähdössä Markon ja Huden kanssa Rottnest-saarelle. Oltiin jopa ihan (just ja just) ajoissa siellä terminaalissa, mutta jono oli ihan jäätävä. Sitten kun viimein päästiin lippuluukulle niin kuultiin et se on loppuunmyyty. Päätettiin samantien et mennään mieluummin viikolla joku päivä. 

Sitten hurautettiin poikien hippi-pakulla Fremantlen keskustaan kahville, coogee-rannalle ja syömään kalaruokaa satamaan. Rannalla oltiin muutama tunti ja kun käytiin uimassa niin mua poltti meduusa takapuolesta! Se ranta oli kyllä täynnä niitä medusoja. Siihen polttamiseen pits ensiavuks laittaa etikkaa. Tai pissata päälle. Ei tehty kumpaakaan niin kärsin sitten pistelystä. Nyt se on onneksi mennyt jo ohi :) 







Eilen illalla pyydettiin suomi-porukkaa tähän meille ja lähdettiin porukalla Kasinolle. Siellä on livebändi yhdessä baarissa ja jorasin koko illan, ihan huippua! :)