Eilen mentiin taas uittamaan hepoja. Oli aika viilee ja tuulinen keli, mut se uittoranta oli onneks tuulelta suojassa eikä ollu aaltoja. MUTTA siellä oli hirveesti pikku meduusoja! Mietin kun yhes vaihees rupes vasenta jalkaa poltteleen. Sitten hetken päästä tuntui siltä, että oikean jalan varpaisiin osui kangas tms ja sit alko pisteleen varpaita. Sitten huomasin monta pikku meduusaa pinnan alla :o Pelottavaa! Mutta pistely loppui jo ennen kun päästiin vedestä pois :)
Eilen illalla mentiin porukalla Fremantlen vankilaan. Luin
Tripadvisorista aikasemmin että se on aika jännä retki. Siellä pelotellaan ja
kaikkea. Ja niin totta tosiaan peloteltiinkin! AI ETTÄ! Se opas sanoi, että
Fremantlen vankila on Australian kolmanneksi ”hounted” vankila. Mitä se nyt
onkaan suomeks, kolmanneks eniten kummituksia?
Ihan ekana saatiin kaikki semmoset minitaskulamput. Kierrettiin
eri huoneita ja osioita vankilassa. Siellä oli joka paikasta jotain
kummitustarinoina. Kuulemma noilla opastetuilla kierroksilla on kans tapahtunu
kaikenlaista yliluonnollista.. Näkyny hahmoja ikkunoissa muunmuossa. Jollain
koulupoikien retkellä jotain poikaa oli alkanu joku henki kuristamaan kesken kierroksen!
:o Ne oli sillon ollut suljetulla osastolla, missä vangit aikoinaan vietti
pimeässä kopissa yksin 23tuntia/vrk.
Sitten oltiin jollain osastolla, missä oli monta kerrosta
päällekäin. Ihanku suoraan Pako-sarjasta. Siinä kerrosten välillä oli semmoset
verkot välissä. Kuulemma ennen tehtiin kaikki tarpeet semmoseen ämpäriin ja
vangit heitteli niitä ämpäreitä sitten vartijoiden päälle.. Iissh. Ja kuulemma
samoista kakka-ämpäreistä vangeille tarjoiltiin vettä! Hyiii. Sillä osastolla
oli itsemurhat ollu tyypillisiä ja heti kun se opas oli sanonu sen, joku heitti
nuken sieltä ylhäältä meidän päälle. Tai se pysähtyi siihen verkkoon, mut APUA!
:D
Miesten osastoilla oli kaks vankia ollu yhdessä sellissä,
mut naisten osastolla oli viis yhdessä! Pesuvesi saatiin vatiin ja KAIKKI
joutui pesemään sillä samalla :o YÖK. Ja seksuaalirikoksista tuomitut miehet
oli sitten laitettu lapsivankien kanssa samalle osastolle. Fiksua. Ja nuorin
vanki vankilassa oli 9 vuotias.
Mut kaikista hirvein juttu kuitenki ehkä oli, kun ekaks
mentiin hirttohuoneeseen. Siinä oli hirtetty joku 44 miestä ja YKSI nainen. Se
nainen oli aikoinaan tappanu kolme lastaan juottamalla niille suolavettä. Jos
oikein ymmärsin. Oli aika jännä tunnelma siinä huoneessa. Mutta seuraavaks
mentiin sitten kellariin… Opas jotain kerto ja oli ihan pimeetä ja hiljasta..
Sitten rupes kuulumaa naisen hiljaista laulua. Sitten nurkan takaa laahusti
ihan hiton pelotavan näköinen kuolleen oloinen nainen. Se tuijotti vuorotellen
millon ketäkin suoraan syvälle silmiin, ilmekään värähtämättä ja selitti kuinka
tykkää lapsista ja tappoi omansa.. Siellä kierroksella oli muutama pentu. Ne
oli kyllä paniikissa. Mutta niin oltiin mekin!
Yks ällö juttu oli kanssa kidutusteline. Siinä ruoskittiin
vankeja. Vangeilla oli kaulassa ja vyötäröllä metallivyö suojelemassa kaulan
valtimoita sekä mahan osia, missä kylkiluut eivät olleet suojana. Yhdeksän
ruoskaniskua. Ruoskan päätyyn oli kiinnitetty millon mitäkin – lasia, kiviä
tms. Mutta ruoskinnan jälkeen, kun vangeilla oli selkä ihan auki… Vartijat
hieroi siihen nyrkillisen suolaa. Voin vaan kuvitella miltä se on tuntunu..
Että semmonen oli Fremantlen vankila. huh huh.
| Mie ja Elin |
| Emma ja pojat |
| Käytiin nopsaan Fremantlen eli FRION satamassa terassilla vetämässä squid & chipsit. Ilman ketsuppia, kun se olis maksanu 40 senttiä! :o |
| Tuuli vähän liikaa |
http://www.fremantleprison.com.au
![]() |
| Tässä Loun iso heppa. Lou sano, että tämä olis Perthin isoin laukkahevonen, jossei jopa koko Australian. Oiskohan näin. Kysyin kuin iso se on, niin kuulemma 18feet. Onkse sitten 180cm vai mitä?? |
![]() |
| Lou |
Tänään illalla suunniteltiin vähän tytsyjen kanssa, että
mentäs illalliselle keskustaan. Vetämään pihvit. Kengurupihvit.
Hyvää viikonloppua :)

