perjantai 18. tammikuuta 2013

Meduusoja ja kummituksia


Eilen mentiin taas uittamaan hepoja. Oli aika viilee ja tuulinen keli, mut se uittoranta oli onneks tuulelta suojassa eikä ollu aaltoja. MUTTA siellä oli hirveesti pikku meduusoja! Mietin kun yhes vaihees rupes vasenta jalkaa poltteleen. Sitten hetken päästä tuntui siltä, että oikean jalan varpaisiin osui kangas tms ja sit alko pisteleen varpaita. Sitten huomasin monta pikku meduusaa pinnan alla :o Pelottavaa! Mutta pistely loppui jo ennen kun päästiin vedestä pois :)

Eilen illalla mentiin porukalla Fremantlen vankilaan. Luin Tripadvisorista aikasemmin että se on aika jännä retki. Siellä pelotellaan ja kaikkea. Ja niin totta tosiaan peloteltiinkin! AI ETTÄ! Se opas sanoi, että Fremantlen vankila on Australian kolmanneksi ”hounted” vankila. Mitä se nyt onkaan suomeks, kolmanneks eniten kummituksia?

Ihan ekana saatiin kaikki semmoset minitaskulamput. Kierrettiin eri huoneita ja osioita vankilassa. Siellä oli joka paikasta jotain kummitustarinoina. Kuulemma noilla opastetuilla kierroksilla on kans tapahtunu kaikenlaista yliluonnollista.. Näkyny hahmoja ikkunoissa muunmuossa. Jollain koulupoikien retkellä jotain poikaa oli alkanu joku henki kuristamaan kesken kierroksen! :o Ne oli sillon ollut suljetulla osastolla, missä vangit aikoinaan vietti pimeässä kopissa yksin 23tuntia/vrk. 

Sitten oltiin jollain osastolla, missä oli monta kerrosta päällekäin. Ihanku suoraan Pako-sarjasta. Siinä kerrosten välillä oli semmoset verkot välissä. Kuulemma ennen tehtiin kaikki tarpeet semmoseen ämpäriin ja vangit heitteli niitä ämpäreitä sitten vartijoiden päälle.. Iissh. Ja kuulemma samoista kakka-ämpäreistä vangeille tarjoiltiin vettä! Hyiii. Sillä osastolla oli itsemurhat ollu tyypillisiä ja heti kun se opas oli sanonu sen, joku heitti nuken sieltä ylhäältä meidän päälle. Tai se pysähtyi siihen verkkoon, mut APUA! :D

Miesten osastoilla oli kaks vankia ollu yhdessä sellissä, mut naisten osastolla oli viis yhdessä! Pesuvesi saatiin vatiin ja KAIKKI joutui pesemään sillä samalla :o YÖK. Ja seksuaalirikoksista tuomitut miehet oli sitten laitettu lapsivankien kanssa samalle osastolle. Fiksua. Ja nuorin vanki vankilassa oli 9 vuotias. 

Mut kaikista hirvein juttu kuitenki ehkä oli, kun ekaks mentiin hirttohuoneeseen. Siinä oli hirtetty joku 44 miestä ja YKSI nainen. Se nainen oli aikoinaan tappanu kolme lastaan juottamalla niille suolavettä. Jos oikein ymmärsin. Oli aika jännä tunnelma siinä huoneessa. Mutta seuraavaks mentiin sitten kellariin… Opas jotain kerto ja oli ihan pimeetä ja hiljasta.. Sitten rupes kuulumaa naisen hiljaista laulua. Sitten nurkan takaa laahusti ihan hiton pelotavan näköinen kuolleen oloinen nainen. Se tuijotti vuorotellen millon ketäkin suoraan syvälle silmiin, ilmekään värähtämättä ja selitti kuinka tykkää lapsista ja tappoi omansa.. Siellä kierroksella oli muutama pentu. Ne oli kyllä paniikissa. Mutta niin oltiin mekin!

Yks ällö juttu oli kanssa kidutusteline. Siinä ruoskittiin vankeja. Vangeilla oli kaulassa ja vyötäröllä metallivyö suojelemassa kaulan valtimoita sekä mahan osia, missä kylkiluut eivät olleet suojana. Yhdeksän ruoskaniskua. Ruoskan päätyyn oli kiinnitetty millon mitäkin – lasia, kiviä tms. Mutta ruoskinnan jälkeen, kun vangeilla oli selkä ihan auki… Vartijat hieroi siihen nyrkillisen suolaa. Voin vaan kuvitella miltä se on tuntunu..

Että semmonen oli Fremantlen vankila. huh huh.

Mie ja Elin


Emma ja pojat

Käytiin nopsaan Fremantlen eli FRION satamassa terassilla vetämässä squid & chipsit. Ilman ketsuppia, kun se olis maksanu 40 senttiä! :o


Tuuli vähän liikaa




 http://www.fremantleprison.com.au

Tässä Loun iso heppa. Lou sano, että tämä olis Perthin isoin laukkahevonen, jossei jopa koko Australian. Oiskohan näin. Kysyin kuin iso se on, niin kuulemma 18feet. Onkse sitten 180cm vai mitä??

Lou


Tänään illalla suunniteltiin vähän tytsyjen kanssa, että mentäs illalliselle keskustaan. Vetämään pihvit. Kengurupihvit. 

Hyvää viikonloppua :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti