Tänä aamuna sitten viimein otin osumaa. Oon joka päivä
miettiny, että koska jotain tapahtuu.. On toi niin arvaamatonta ja vaarallista
tuo heppailu täällä. Menin laukkaradalla pesemään kolmivuotiasta Jax-oria
pesupaikalle. Siellä on semmonen metallinen silmukka, mistä riimunnarun voi
pujottaa läpi joka seinällä. Pesin yhden puolen ja rupesin irrottamaan narua
silmukasta laittaakseni Jaxin toiselle seinälle kiinni.. Samalla sammutin
letkua toisella kädellä. Yks Kaks Jax sitten mojautti mua omalla päällään
ohimoon. Hetken huimas, mut sit aattelin ettei tossa mitään. Noitahan käy
kokoajan. Laitoin Jaxin toiselle puolelle kiinni ja sit kokeilin toisella
kädellä mun ohimoa kun sitä vielä kuumotti. Siihen oli hetkessä tullu mieletön
kuhmu! Rupesin nopsaan pesemään toista puolta hepasta ja kokeilin taas otsaani
toisella kädellä ja kuhmu tuntui jo kananmunan kokoiselta pahkuralta :o Sit
äkkiä pois pesupaikalta ja näinkin Johnin kahvilan edessä ja marssin suoraan
sen luokse ja käskin hakemaan jäitä tms. Vein Jaxin kiinnipitopaikalle ja
läksin ensiapuun..
EA:ssa sain lisähappea, kylmäpussin ja multa mitattiin
verenpaine kaks kertaa. Ekalla kerralla oli joku numero siinä mikä ei
kuulostanu hyvälle? Mut tokalla kerralla oli ok.
Radalla musta tuli nopeesti tosi kuuluisa, kun istuskelin
yhdellä tuolilla ja pidin kylmäpussi pään päällä. Kaikki tuli jutteleen. Jopa
ihmiset, kenen kanssa en aikasemmin oo ees jutellu. ”Ootsä se joka satutti
päänsä?”.
Gemma sanoi kaikille että toi John Price on aika tiukka pomo,
kattokaa nyt mitä se työntekijöilleen tekee :)
Sain radallaolokiellon siihen asti kunnes lääkäri määrää.
Nyt oottelen lääkärille pääsyä. Käytiin siellä aamulla Markun kanssa ja sain
ajan vasta kolmeks. AJ lupas mut viedä, kun en sais ite autolla ajaa. Mut se
just läks johonkin ja jätti puhelimensakin pöydälle.. Great.
Kuhmu on jo laskenu. Levinny vaseman silmän ympärille.
Huomenna oon varmaan pandakarhun näkönen.. Ainoo mikä jänskättää on se, kun 2005 lensin Kurren
selästä päälleni ja just vaseman puoleinen silmäkulma aukes ja tuli aivoruhje.
Noh katotaan mitä lekuri sanoo. Pääsenkö pääkuvauksiin! :o
Eilen pääsin ekaa kertaa ratsastamaan meidän hepalla
takaradalle. Just nimenomaa Jaxillä ;) En tiiä eiks se tykänny musta eilen vai
mitä toi tänpäivänen oli. Mut sillä oli kyllä tosi kiva ratsastaa. Aika laiska
se oli menomatkalla. Sinne on joku 0,5 km. Mut radalla se sitten ravaili
mukavan pehmosesti – ei liian kovaa eikä liian hiljaa ja kuunteli hyvin. Sain
sitten mennä sen kanssa myös rauhallista laukkaa. ”Canter”. Ihanan pehmosta.
Laukannosto avut ei vaan pelittäny samalla lailla kun on tottunut, piti vähän
ajaa laukkaan. Mut Jax on vasta vauva :)
![]() |
| Mie ja Jax lenkin jälkeen. Harmi kun ei tajuttu kuvata aikasemmin. |
Yks juttu mistä aattelin mainita oli että Mike tarjos mulle
lisätöitä. Se pyysi mua sen hovikuskiksi kun se rupee kohta käymään
laukkakisoissa. Ravaamaan laukkakisoissa. ;) Se on nyt tosiaan muutaman viikon
kisakiellossa, koska yksissä kisoissa se rupes ohittamaan toista jockeytä liian
läheltä, niin että se toinen tipahti. Ei sille mitään käyny, mutta tossa on kai
tosi tarkat säännöt mistä saa ohitella.
Mutta 28.pv se alkaa taas kisailemaan ja
kalenteri on kai buukattu ihan täyteen. Sanoi, ettei haluis ite ajaa ja olla
sitten väsyny kisoissa. Sanoi myös että mun viikkopalkka olis siinä duunissa
parempi, kuin mitä se nyt on ja voisin jopa tehdä molempia töitä yhtä aikaa. Se
antais yhdestä keikasta joko sovitun tuntipalkan tai siten esim 50/100$ Ja josse voittaa niin aina jonku satasen bonuksen.
Mietiskelin tota tarjousta seuraavan päivän. Mietin et oon
aamusin tallilla 04-09 ja iltapäivisin 15.30-17.30. Sitten mun pitäs
kisapäivinä jättää iltapävät ainakin tekemättä.. Ja sitten noihin kisoihin ois
yleensä lähtö 07 tai 08, et joutuisin lähtemään aikasemmin töistä. Ja joskus
menis myöhään, et oltais kotona vasta ehkä 01 ja sit töihin taas 04.. Siitä
sais kyllä mahtavat reissurahat… Mutta enhän sitten näkis yhtään ketään
kavereita edes ja oisin ihan väsyny! Eilen sanoin Mikelle, etten halua sitä
työtä.
Tykkään mun vaarallisesta työstä! Varsinkin kun oon nyt
pääsy ratsasteleenkin ja kunto on alkanu kohenemaan kun noita hulluja hepoja
taluttelee :)
Tulin muuten äsken sieltä lääkäriltä. Ajoin sinne ite Markun
autolla.. Sinne oli joku 5km. Mut eipä siitä oikein mitään hyötyä ollu. Otti
taas verenpaineen, katto silmiä lampulla ja kirjoitti sitten ”doctors
clearancen” eli todistuksen, että voin jo huomenna mennä takaisin töihin. Positiivista
oli, että pomo maksoi kaiken!
![]() |
| Syöttelin Zumbaa yks päivä takapihalla. Viinipuskan juurella on paras paikka, kun voi ite napsia rypäleitä! |
![]() |
| Markun kahvi. Tai latte taitaa olla. Käytiin tänään kahvilla ekan lääkärireissun jälkeen. Tai mä join smoothieta, kun en saa tänään lämpimiä juomia juoda |
Ainiin! Daisy juoksi jaetulle toiselle sijalle eilen kisoissa!
Ja tein Tuulan äidin lihapiirakkaa :) Ei ihan maistunu samalle kun äidin tekemä tai se mitä tein kesällä, mut kyllä ihan tykkäsin :) Annoin jopa osan valmiista täytteestä Erikalle ja opetin sitä tekemään taikinan niin ne sai oman piirakan :) Oon ihan ku äiti tässä kämpässä..


