perjantai 15. helmikuuta 2013

Puh pah pelistä pois


Tänä aamuna sitten viimein otin osumaa. Oon joka päivä miettiny, että koska jotain tapahtuu.. On toi niin arvaamatonta ja vaarallista tuo heppailu täällä. Menin laukkaradalla pesemään kolmivuotiasta Jax-oria pesupaikalle. Siellä on semmonen metallinen silmukka, mistä riimunnarun voi pujottaa läpi joka seinällä. Pesin yhden puolen ja rupesin irrottamaan narua silmukasta laittaakseni Jaxin toiselle seinälle kiinni.. Samalla sammutin letkua toisella kädellä. Yks Kaks Jax sitten mojautti mua omalla päällään ohimoon. Hetken huimas, mut sit aattelin ettei tossa mitään. Noitahan käy kokoajan. Laitoin Jaxin toiselle puolelle kiinni ja sit kokeilin toisella kädellä mun ohimoa kun sitä vielä kuumotti. Siihen oli hetkessä tullu mieletön kuhmu! Rupesin nopsaan pesemään toista puolta hepasta ja kokeilin taas otsaani toisella kädellä ja kuhmu tuntui jo kananmunan kokoiselta pahkuralta :o Sit äkkiä pois pesupaikalta ja näinkin Johnin kahvilan edessä ja marssin suoraan sen luokse ja käskin hakemaan jäitä tms. Vein Jaxin kiinnipitopaikalle ja läksin ensiapuun..
EA:ssa sain lisähappea, kylmäpussin ja multa mitattiin verenpaine kaks kertaa. Ekalla kerralla oli joku numero siinä mikä ei kuulostanu hyvälle? Mut tokalla kerralla oli ok. 

Radalla musta tuli nopeesti tosi kuuluisa, kun istuskelin yhdellä tuolilla ja pidin kylmäpussi pään päällä. Kaikki tuli jutteleen. Jopa ihmiset, kenen kanssa en aikasemmin oo ees jutellu. ”Ootsä se joka satutti päänsä?”. 
Gemma sanoi kaikille että toi John Price on aika tiukka pomo, kattokaa nyt mitä se työntekijöilleen tekee :) 

Sain radallaolokiellon siihen asti kunnes lääkäri määrää. Nyt oottelen lääkärille pääsyä. Käytiin siellä aamulla Markun kanssa ja sain ajan vasta kolmeks. AJ lupas mut viedä, kun en sais ite autolla ajaa. Mut se just läks johonkin ja jätti puhelimensakin pöydälle.. Great. 

Kuhmu on jo laskenu. Levinny vaseman silmän ympärille. Huomenna oon varmaan pandakarhun näkönen..  Ainoo mikä jänskättää on se, kun 2005 lensin Kurren selästä päälleni ja just vaseman puoleinen silmäkulma aukes ja tuli aivoruhje. Noh katotaan mitä lekuri sanoo. Pääsenkö pääkuvauksiin! :o 

Eilen pääsin ekaa kertaa ratsastamaan meidän hepalla takaradalle. Just nimenomaa Jaxillä ;) En tiiä eiks se tykänny musta eilen vai mitä toi tänpäivänen oli. Mut sillä oli kyllä tosi kiva ratsastaa. Aika laiska se oli menomatkalla. Sinne on joku 0,5 km. Mut radalla se sitten ravaili mukavan pehmosesti – ei liian kovaa eikä liian hiljaa ja kuunteli hyvin. Sain sitten mennä sen kanssa myös rauhallista laukkaa. ”Canter”. Ihanan pehmosta. Laukannosto avut ei vaan pelittäny samalla lailla kun on tottunut, piti vähän ajaa laukkaan. Mut Jax on vasta vauva :)

Mie ja Jax lenkin jälkeen. Harmi kun ei tajuttu kuvata aikasemmin.

Yks juttu mistä aattelin mainita oli että Mike tarjos mulle lisätöitä. Se pyysi mua sen hovikuskiksi kun se rupee kohta käymään laukkakisoissa. Ravaamaan laukkakisoissa. ;) Se on nyt tosiaan muutaman viikon kisakiellossa, koska yksissä kisoissa se rupes ohittamaan toista jockeytä liian läheltä, niin että se toinen tipahti. Ei sille mitään käyny, mutta tossa on kai tosi tarkat säännöt mistä saa ohitella. 

Mutta 28.pv se alkaa taas kisailemaan ja kalenteri on kai buukattu ihan täyteen. Sanoi, ettei haluis ite ajaa ja olla sitten väsyny kisoissa. Sanoi myös että mun viikkopalkka olis siinä duunissa parempi, kuin mitä se nyt on ja voisin jopa tehdä molempia töitä yhtä aikaa. Se antais yhdestä keikasta joko sovitun tuntipalkan tai siten esim 50/100$  Ja josse voittaa niin aina jonku satasen bonuksen.

Mietiskelin tota tarjousta seuraavan päivän. Mietin et oon aamusin tallilla 04-09 ja iltapäivisin 15.30-17.30. Sitten mun pitäs kisapäivinä jättää iltapävät ainakin tekemättä.. Ja sitten noihin kisoihin ois yleensä lähtö 07 tai 08, et joutuisin lähtemään aikasemmin töistä. Ja joskus menis myöhään, et oltais kotona vasta ehkä 01 ja sit töihin taas 04.. Siitä sais kyllä mahtavat reissurahat… Mutta enhän sitten näkis yhtään ketään kavereita edes ja oisin ihan väsyny! Eilen sanoin Mikelle, etten halua sitä työtä. 

Tykkään mun vaarallisesta työstä! Varsinkin kun oon nyt pääsy ratsasteleenkin ja kunto on alkanu kohenemaan kun noita hulluja hepoja taluttelee :)




Tulin muuten äsken sieltä lääkäriltä. Ajoin sinne ite Markun autolla.. Sinne oli joku 5km. Mut eipä siitä oikein mitään hyötyä ollu. Otti taas verenpaineen, katto silmiä lampulla ja kirjoitti sitten ”doctors clearancen” eli todistuksen, että voin jo huomenna mennä takaisin töihin. Positiivista oli, että pomo maksoi kaiken! 

Syöttelin Zumbaa yks päivä takapihalla. Viinipuskan juurella on paras paikka, kun voi ite napsia rypäleitä!

Markun kahvi. Tai latte taitaa olla. Käytiin tänään kahvilla ekan lääkärireissun jälkeen. Tai mä join smoothieta, kun en saa tänään lämpimiä juomia juoda


Ainiin! Daisy juoksi jaetulle toiselle sijalle eilen kisoissa!

Ja tein Tuulan äidin lihapiirakkaa :) Ei ihan maistunu samalle kun äidin tekemä tai se mitä tein kesällä, mut kyllä ihan tykkäsin :) Annoin jopa osan valmiista täytteestä Erikalle ja opetin sitä tekemään taikinan niin ne sai oman piirakan :) Oon ihan ku äiti tässä kämpässä..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti