Katottiin Miken kanssa yks päivä laukkakisoja telkkarista.
Siellä oli semmonen heppa, jolla oli kolme sukkaa. Sen nimi oli Who stole my
sock. Ihana! :)
Tänään päästiin Gemman kanssa molemmat ratsastamaan
takaradalle. Menin taas Jaxilla. Se on kyllä mukava polle. Sain nyt vaan yhden
meidän huonoista satuloista, kun Gemma kerkes ottaa pehmeen satulan. Nyt kyllä
tuntuu istuinluissa! Ja jalustinhihnat oli kanssa siinä kummalliset ja mulla
oli loppupeleissä aivan liian lyhyet jalustimet. (Stirrups) Ei mitkään
jockey-lyhyet, mutta lyhyet kuitenkin. Mut kivasti meni kuitenkin. Mentiin
3-3-2 eli ravia 3, laukkaa 3, ravia 2.
Gemma ratsasti hepalla jonka nimi on Bolt. Se on yks meidän
uusista hepoista kanssa. Kysyin Johnilta et onkse vähän niinku Usain Bolt, mut
John sanoo että saa nähä miten tää Bolt pärjää. Ehkä sen pitää liittyä
paraolympialaisjoukkueeseen ;)
Tänä aamuna meillä oli tallilla aika erikoinen meininki. Ei
viety ketään heppoja radalle, suurimmalla osalla oli vapaapäivä. Eilen
nimittäis Samilta meni auto rikki ja se on tänään korjauksessa ollu. Sam on se
meidän ratsastaja. Mentiin neljältä tallille
Gemman kanssa niinku muinaki päivinä. John tulee yleensä puoli viideltä. Tänään
se tuli vasta seiskalta! Se nukkui tallin päädyssä olevassa rakennuksessa ni ei
viititty sitä herättää. Sillä oli ”sleep in”. Eli kiritään univelkoja. :)
Uitettiin kaks heppaa Gemman kanssa altaassa ja puunattiin
tallia. Laitettiin Johnille kaks hepoa valmiis sitkun se heräs ja mentiin
sitten yhdessä uittamaan kolme. Kolme sekopäätä. Minä talutin Lollyn(Karkin)
altaalle ja takasin. Lolly on aina ollu yks kivoimmista hepoista käsitellä,
mutta se on nyt ollu muutaman päivän kiimassa ja se on muuttunu täysin. Me
oikein lennettiin uittopaikalta takasin reilun puolen kilsan matka. ONNEKS
sillä oli suitset päässä niin pystyin jarrutteleen oikeenpuolen ohjasta. Mut
Lolly ei kuitenkaan ollu mitään verrattuna Smackoon, jonka Gemma talutti. En
nähny miten se meni, mut Gemma sanoi ettei ikinä oo ollu noin vaikeeta taluttaa
yhtään ketään. Smackolla on pää mun mielestä seonnu sen jälkeen ku se viime
viikolla pääs aamuharjoituksissa laukkaamaan kiitolaukkaa nurmelle. Sen jälkeen
se ollu ihan villi. Ei kunnolla tottele ja jarrut on hukassa. Ja se on semmonen
Kurren kokonen. Mut laihempi ;)
Kurrea on muuten ollu ikävä joka päivä. Se oli kuitenki niin
lunkki kaveri. Rauhallinen ja huoleton. Kurre-Turre. Toivottavasti sillä on
kaikki hyvin Joensuussa! <3
Muuten yks päivä kun olin taluttamassa Jaxia pois radalta niin huomasin takaradan risteyksessä että sieltä on tulossa hevonen ilman ratsastajaa kohti - ja kovaa! Talutin Jaxia justiinsa autotien vieressä ja sieltä oli just tulossa kolme autoa kohti, Tieltä ei näy takaradalle kun se on semmonen risteys mistä sinne mennään yhden talon aidan takaa. Siinä en kerenny muuta tekemään kun huitomaan aitoilijoille että hiljentää, kun heppa oli jo juossu autotielle, asfaltille ja kurvannu auton eteen ja liukastui siihen. Onneksi siinä ekassa autossa oli mullekin tuttu kengittäjä, joka nappas hepon kiinni. Siltä aukesi jalka. Heppa oli meidän tallilta, tai yksi Gavinin hepoista, kenen kanssa jaetaan talli. Amy, joka sitä oli ollu taluttamassa takaradalle ei ollut siltä tipahtanut, vaan oli tosiaan vaan ollut vasta matkalla radalle kun polle oli ottanu ritolat. Hurjia juttuja, tossakin ois voinu käydä mitä tahansa!
Eilen käytiin Markun, Emman, Noran ja Ainon kanssa
hevoshuutokaupassa Belmontin laukkaradalla. Oli oikeesti TOSI tylsää. Siellä
heppaa talutettiin ja mies kuulutti mikkiin
”Kuka tarjoo 20 tonnii, kuka 40 tonnii..” . Hepat oli semmosii pari
vuotiaita varsoja. Tuntui siltä jos heposta tarjotaan vaan 20 tonnia, se ei oo
mikään hyvä heppa. Kallein minkä näin eilen oli 150 000. Ei täällä
Perthissä kuulemma suuria summia noista hepoista lähde.
Aamuisin on radalla yks hieno musta varsa aina, jonka arvo
on 500 000. Ja sitten on tietysti maailman paras laukkahevonen, australialainen
tamma Black Caviar. Sen veljestä oli
tarjottu jo yli 20 miljoonaa dollaria. Ai että näissä hepoissa pyörii täällä
rahaa.
Eilen mentiin Markon kanssa motskarilla Freon rannalle
nukkumaan päiskäreitä, käytiin vähän Fremantlessa kiertelees ja mentiin niille
tekemään perunamuussia sekä lihapullia. Yammy! :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti