keskiviikko 20. helmikuuta 2013

Who stole my sock


Katottiin Miken kanssa yks päivä laukkakisoja telkkarista. Siellä oli semmonen heppa, jolla oli kolme sukkaa. Sen nimi oli Who stole my sock. Ihana! :) 

Tänään päästiin Gemman kanssa molemmat ratsastamaan takaradalle. Menin taas Jaxilla. Se on kyllä mukava polle. Sain nyt vaan yhden meidän huonoista satuloista, kun Gemma kerkes ottaa pehmeen satulan. Nyt kyllä tuntuu istuinluissa! Ja jalustinhihnat oli kanssa siinä kummalliset ja mulla oli loppupeleissä aivan liian lyhyet jalustimet. (Stirrups) Ei mitkään jockey-lyhyet, mutta lyhyet kuitenkin. Mut kivasti meni kuitenkin. Mentiin 3-3-2 eli ravia 3, laukkaa 3, ravia 2. 

Gemma ratsasti hepalla jonka nimi on Bolt. Se on yks meidän uusista hepoista kanssa. Kysyin Johnilta et onkse vähän niinku Usain Bolt, mut John sanoo että saa nähä miten tää Bolt pärjää. Ehkä sen pitää liittyä paraolympialaisjoukkueeseen ;) 

Tänä aamuna meillä oli tallilla aika erikoinen meininki. Ei viety ketään heppoja radalle, suurimmalla osalla oli vapaapäivä. Eilen nimittäis Samilta meni auto rikki ja se on tänään korjauksessa ollu. Sam on se meidän ratsastaja.  Mentiin neljältä tallille Gemman kanssa niinku muinaki päivinä. John tulee yleensä puoli viideltä. Tänään se tuli vasta seiskalta! Se nukkui tallin päädyssä olevassa rakennuksessa ni ei viititty sitä herättää. Sillä oli ”sleep in”. Eli kiritään univelkoja. :) 

Uitettiin kaks heppaa Gemman kanssa altaassa ja puunattiin tallia. Laitettiin Johnille kaks hepoa valmiis sitkun se heräs ja mentiin sitten yhdessä uittamaan kolme. Kolme sekopäätä. Minä talutin Lollyn(Karkin) altaalle ja takasin. Lolly on aina ollu yks kivoimmista hepoista käsitellä, mutta se on nyt ollu muutaman päivän kiimassa ja se on muuttunu täysin. Me oikein lennettiin uittopaikalta takasin reilun puolen kilsan matka. ONNEKS sillä oli suitset päässä niin pystyin jarrutteleen oikeenpuolen ohjasta. Mut Lolly ei kuitenkaan ollu mitään verrattuna Smackoon, jonka Gemma talutti. En nähny miten se meni, mut Gemma sanoi ettei ikinä oo ollu noin vaikeeta taluttaa yhtään ketään. Smackolla on pää mun mielestä seonnu sen jälkeen ku se viime viikolla pääs aamuharjoituksissa laukkaamaan kiitolaukkaa nurmelle. Sen jälkeen se ollu ihan villi. Ei kunnolla tottele ja jarrut on hukassa. Ja se on semmonen Kurren kokonen. Mut laihempi ;) 

Kurrea on muuten ollu ikävä joka päivä. Se oli kuitenki niin lunkki kaveri. Rauhallinen ja huoleton. Kurre-Turre. Toivottavasti sillä on kaikki hyvin Joensuussa! <3 

Muuten yks päivä kun olin taluttamassa Jaxia pois radalta niin huomasin takaradan risteyksessä että sieltä on tulossa hevonen ilman ratsastajaa kohti - ja kovaa! Talutin Jaxia justiinsa autotien vieressä ja sieltä oli just tulossa kolme autoa kohti, Tieltä ei näy takaradalle kun se on semmonen risteys mistä sinne mennään yhden talon aidan takaa. Siinä en kerenny muuta tekemään kun huitomaan aitoilijoille että hiljentää, kun heppa oli jo juossu autotielle, asfaltille ja kurvannu auton eteen ja liukastui siihen. Onneksi siinä ekassa autossa oli mullekin tuttu kengittäjä, joka nappas hepon kiinni. Siltä aukesi jalka. Heppa oli meidän tallilta, tai yksi Gavinin hepoista, kenen kanssa jaetaan talli. Amy, joka sitä oli ollu taluttamassa takaradalle ei ollut siltä tipahtanut, vaan oli tosiaan vaan ollut vasta matkalla radalle kun polle oli ottanu ritolat. Hurjia juttuja, tossakin ois voinu käydä mitä tahansa!

Eilen käytiin Markun, Emman, Noran ja Ainon kanssa hevoshuutokaupassa Belmontin laukkaradalla. Oli oikeesti TOSI tylsää. Siellä heppaa talutettiin ja mies kuulutti mikkiin  ”Kuka tarjoo 20 tonnii, kuka 40 tonnii..” . Hepat oli semmosii pari vuotiaita varsoja. Tuntui siltä jos heposta tarjotaan vaan 20 tonnia, se ei oo mikään hyvä heppa. Kallein minkä näin eilen oli 150 000. Ei täällä Perthissä kuulemma suuria summia noista hepoista lähde. 



Aamuisin on radalla yks hieno musta varsa aina, jonka arvo on 500 000. Ja sitten on tietysti maailman paras laukkahevonen, australialainen tamma Black Caviar.  Sen veljestä oli tarjottu jo yli 20 miljoonaa dollaria. Ai että näissä hepoissa pyörii täällä rahaa. 



Eilen mentiin Markon kanssa motskarilla Freon rannalle nukkumaan päiskäreitä, käytiin vähän Fremantlessa kiertelees ja mentiin niille tekemään perunamuussia sekä lihapullia. Yammy! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti