Heips!
Eilen aamulla heräsin taas kun kello herätti klo.02.50. Mulla on yleensä jääny yöunet vähille ja on tullut nukuttua suunnilleen joku 5 tuntia yössä. Onneks aamusella pystyy usein vetämään parin tunnin tirsat :)
03.15 olin reippaana ekalla tallilla, valmentaja Stan Batesin tallilla, siivoamassa karsinoita. Maanantaisin, keskiviikkoisin sekä perjantaisin vesikupit puhdistetaan ja vedet vaihdetaan. Se on oikeest yks pelottavimmista jutuista mitä tallilla tehdään, koska kupin alunen kuhisee hämähäkkejä! Päivittäin taistelen hämisverkkoja vastaan talikolla. Eilen aamulla, niin kuin useana muunakin aamuna, spottasin taas kiva kaverin eli red back spiderin. Se on myrkyllinen hämis, muttei kuitenkaan tappavaa ole tuo sen myrkky. Mut voitte kuvitella kuinka pelottavia ne on kun oon tämmönen hämispelkonen!
Puoli viideltä olin sitten meidän "omalla" tallilla, joka tuntuu jo niin mukavan kotosalta.:) Hepot hörisee aamulla ruoan toivossa kun käppäilen tallille. Ruoat, kikkareiden keräys ja sitten autoin Johnia viemällä ja tuomalla hepoja radalle ja takaisin. Pitäs varmaan olla joku askelmittari messissä et vois seurata paljon tulee päivässä käveltyä!
 |
| Meidän pääty tallista. Toinen puolikas kuuluu toiselle valmentajalle, Gavin Fosterille. |
 |
| Pesupaikka tallin päädyssä, joka on ahkerassa käytössä. Täällä uitin vahingossa puhelimenikin vedessä ;) | | |
|
 |
| Tässä kaulakorut kaulassa on Smacko. Ollaan tultu juuri takaisin radalta ja hepo sai kantaa kaulassaan kolmet kahleet. Three set of chains, joilla hepot radalla laitetaan pilttuuntapaiseen kiinni. Smacko näytti ihan joltain sadomasokilta kun ketjut kilisi kaulassa ja jengi naureskeli vaan kun käveli vastaan ;) |
 |
| Tässä ehdoton lempparini, oripoika Chicko eli Choisime. Kyllä on niin herttanen ja kiltti että. Käytiin pikku kävelyllä ja syömässä vihreää :) |
Aamu kahdeksalta oli meidän aamutalli tehty, joten pääsin taas lähtemään uimaan Gavinin hevosten kanssa rannalle. Se on kyllä niin mahtavaa! Mennään huomenna taas, jos aamutallista kerkeän :) Harmi kun tällä kertaa ei saatu kuvia, kun ei ollut ylimääräisiä käsiä.
 |
| Mun kaveri Emma pääsi nopealla varoitusajalla lähtemään kanssa mukaan uittamaan. Tässä ollaan kuorma-auton kyydissä matkalla rannalle. |
|
 |
| Tässä heppa kellä olin uimassa, Zara :) |
Oltiin takaisin tallilla jo ennen klo.11. Outoa, että oli jo niin paljon kerennyt tapahtua, vaikka kello oli niin vähän! Puolilta päivin lähdettiin sitten Markon ja Pertin kyydillä rannalle uimaan ihan mielettömiin tyrskyihin! Iltapäivällä sitten taas tallille. Ja illalla olin aivan naatti, mutta katottiin Walking Deadeja silti :)
 |
| Rannalla oli ihan jäätävä tuuli! Hiekkaa tuli päälle niin että pisteli jalkoja. Tässä on Pertti :) |
 |
| Päätettiin tulla nurtsille loikoilemaan hiekan sijaan :) |
 |
| Minä ja Emma |
Nyt me lähtään Markun kanssa eläintarhaan! Jos vaikka näkis koalan ja kengun :) Enoo vielä nähny kun kuolleen kengun ja patsaan...