keskiviikko 23. tammikuuta 2013

Sträppäämässä


Eilen olin ekaa kertaa laukkakisoissa töissä.Meiltä meni sinne inhokki ja lemppari eli Daisy ja Chicko. Olin aluks ihan into piukeena, kun luulin että saan Chickoa taluttaa tokan lähön sträppäyksessä. Sträppäys on sitä kun hevosta talutellaan semmosessa rinkulassa ennen kun se viedään toiseen rinkulaan, missä jockeyt sitten hyppäävät selkään ja ne päästetään radalle. Niissä rinkuloissa niitä hepoja niinkun esitellään katsojille. Ja telkkarikameroille ;) Ja sitte polle otetaan kiinni juoksun jälkeen ja viedään pesulle yms. 


Niin tosiaan luulin että saan Chickoa taluttaa, mutta talutinkin sitten Daisya. Mut kaikki meni ihan nappiin, ei mitään ongelmia! Paitsi kotimatkalla stten hypittiin pystyyn, mutta sehän on jo tavaramerkki. Onneks ei hyppiny kisoissa! Chicko juoksi lähtönsä kolmanneksi ja Daisy tais olla yhdeksäs. 

Tein vähän laukkavetojakin edellispäivänä kun käytiin paikallisessa pelaas bilistä ja heittääs tikkaa. Oon jääny vähän koukkuun noihin laukkavetoihin. Ja ikinä enoo oikeestaan ees mitään veikkauspelejä pelannu! 

Veikkasin että Chicko sijoittuu kolmen parhaan joukkoon viidellä dollarilla. Eli siitä saan jonkun verran rahaa takas, mutta enoo kattonu paljon sen kertoimet on.. Muut kupongit menee sitten suoraan roskiin. Daisylle tein samanlaisen lipuskan. Sitten oli pakko veikata sen nimistä heppaa ku Glamsy(=kömpelö) sijalle, mut ei se sitten hyvin juossu. Sit tein vielä semmosen toisenlaisen, missä veikkasin et Chicko ja Glumsy juoksee ykköseks ja kakkoseks, ei välii mis järjestykses. Noita veikkauksia voi tehä vaikka minkälaisia.  

Daisy. Da Verrazino.

Miun pomo John, sen oikea käsi Cameron "Cam" ja Chicko.

Chicko juoksi kolmanneksi ja se laitettiin tämmöseen seisomaan hetkeksi. Kuusi parasta laitetaan.


Hirveellä kiireellä piti aamulla käydä aamutallin jälkeen kirppiksellä ostamassa sträppäysvaatteita. Housut + nahkaiset puma-kengät 12$

Kävelytän Chickoa kisan ja pesun jälkeen. Ja ihan just vien sen kotiin.


Eilen aamulla meillä kävi pikkunen accidentti, kun vein radalle semmosen pollen, joka ei oo vielä radalla käynyt. Se kääntyi juuri kolmevuotiaaksi, mutta sillä on kuitenkin jo ratsastettu. Hepat opetetaan laukkaamaan tyyliin ennenkun ne osaa kunnolla edes kävellä narunpäässä. Ihan btw. 

Mutta tosiaan vein tämän Clows-pollen radalle ja kiinnipitopaikalle. En laittanu hihnoja kiinni, ettei se mene paniikkiin. John tuli laittamaan sille satulaa selkään. Siinä se puhis ja ihmetteli pää pystyssä muita hevosia ja radan meininkiä. Yks kaks tamma sitten tajus, että selässä on satula. Samantien se hyppäs pystyyn ja kaatui selälleen siihen pieneen tilaan. Hyi hitto kun pelästyin! Pelästyin sen verran, että jäin siihen sen pään eteen seisomaan ja tuijottamaan muutamaksi sekunniksi, ennen kuin tajusin väistää. John sanoo, että mulla meni viisi minuuttia ennen kuin väistin. Ei tullu meille mitään iskuja, mutta Clowsilta aukesi toinen etujalka. Sieltä näkyi jotain kudosta ja tuli verta :/ John vei sen sitten tikattavaksi hevossairaalaan, joka on ihan seinänaapuritallissa meidän tallista. 

Eilen meidän piti mennä illalla katsomaan koirien juoksukisoihin, mutta oltiin Emman kanssa molemmat niin poikki, ettei vaan pystynyt. Mulla on ollu selkä aika kipeänä, oikea puoli. Varmaan tosta karsinoiden siivoamisesta. Tänä aamuna otin särkylääkettä. Eilen sattui selkään, väsytti ja nälätti. Melkein tuli ensimmäinen Break down. Onneks Marko tuli hakemaan mut motskarilla niiden luo(n.4-6km päässä) ja antoi ruokaa. Marko ja Hude oli saanut joltain muutettavalta intialaiselta hirveesti tomaattikastikkeita. :P Eilen Oli siis vuorossa tomaattitonnikala-kastiketta ja pastaa. 

Kovast odotellaan jo ens lauantaita, koska sillon on Australia day. Kuulemma vuoden suurimmat pippalot, ilotulituksineen kaikkineen. Me ollaan Emman kanssa jo hommattu Aussi-paidat, tekoripset ja sinistä kynsilakkaa. Pitäs vielä keksiä joku plääni illalla :) 

Käytiin tiistaina päivällä kaupungilla syömässä jätskiä ja nähtiin meidän kaveria Virpiä. Se on reppureissaamassa täällä.. Just lähdössä jonnekin maaseudulle töihin baariin. Sit mentiin käymään lävistyskoruliikkeessä kattomassa Emmalle uusia koruja, niin otin sitten hetken mielijohteesta napakorun. Mullahan on ollu ennenkin napakoru, mutta se tulehtui ja kasvoi ulos. Mut nyt on taas jeejee :)



Lapset leikki keskustassa. Välissä vesi hävis ja alkoi suihkuamaan eri kohdasta. Ai että sitä kiljunnan määrää!


Nyt on pakko kiriä univelkoja eli zzzzz night night :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti