Eilen olin ekaa kertaa laukkakisoissa töissä.Meiltä meni sinne
inhokki ja lemppari eli Daisy ja Chicko. Olin aluks ihan into piukeena, kun
luulin että saan Chickoa taluttaa tokan lähön sträppäyksessä. Sträppäys on sitä
kun hevosta talutellaan semmosessa rinkulassa ennen kun se viedään toiseen rinkulaan,
missä jockeyt sitten hyppäävät selkään ja ne päästetään radalle. Niissä
rinkuloissa niitä hepoja niinkun esitellään katsojille. Ja telkkarikameroille
;) Ja sitte polle otetaan kiinni juoksun jälkeen ja viedään pesulle yms.
Niin tosiaan luulin että saan Chickoa taluttaa, mutta
talutinkin sitten Daisya. Mut kaikki meni ihan nappiin, ei mitään ongelmia!
Paitsi kotimatkalla stten hypittiin pystyyn, mutta sehän on jo tavaramerkki.
Onneks ei hyppiny kisoissa! Chicko juoksi lähtönsä kolmanneksi ja Daisy tais
olla yhdeksäs.
Tein vähän laukkavetojakin edellispäivänä kun käytiin
paikallisessa pelaas bilistä ja heittääs tikkaa. Oon jääny vähän koukkuun
noihin laukkavetoihin. Ja ikinä enoo oikeestaan ees mitään veikkauspelejä
pelannu!
Veikkasin että Chicko sijoittuu kolmen parhaan joukkoon viidellä
dollarilla. Eli siitä saan jonkun verran rahaa takas, mutta enoo kattonu paljon
sen kertoimet on.. Muut kupongit menee sitten suoraan roskiin. Daisylle tein
samanlaisen lipuskan. Sitten oli pakko veikata sen nimistä heppaa ku Glamsy(=kömpelö)
sijalle, mut ei se sitten hyvin juossu. Sit tein vielä semmosen toisenlaisen,
missä veikkasin et Chicko ja Glumsy juoksee ykköseks ja kakkoseks, ei välii mis
järjestykses. Noita veikkauksia voi tehä vaikka minkälaisia.
| Daisy. Da Verrazino. |
| Miun pomo John, sen oikea käsi Cameron "Cam" ja Chicko. |
| Chicko juoksi kolmanneksi ja se laitettiin tämmöseen seisomaan hetkeksi. Kuusi parasta laitetaan. |
| Hirveellä kiireellä piti aamulla käydä aamutallin jälkeen kirppiksellä ostamassa sträppäysvaatteita. Housut + nahkaiset puma-kengät 12$ |
| Kävelytän Chickoa kisan ja pesun jälkeen. Ja ihan just vien sen kotiin. |
Eilen aamulla meillä kävi pikkunen accidentti, kun vein
radalle semmosen pollen, joka ei oo vielä radalla käynyt. Se kääntyi juuri
kolmevuotiaaksi, mutta sillä on kuitenkin jo ratsastettu. Hepat opetetaan
laukkaamaan tyyliin ennenkun ne osaa kunnolla edes kävellä narunpäässä. Ihan
btw.
Mutta tosiaan vein tämän Clows-pollen radalle ja kiinnipitopaikalle.
En laittanu hihnoja kiinni, ettei se mene paniikkiin. John tuli laittamaan
sille satulaa selkään. Siinä se puhis ja ihmetteli pää pystyssä muita hevosia
ja radan meininkiä. Yks kaks tamma sitten tajus, että selässä on satula. Samantien
se hyppäs pystyyn ja kaatui selälleen siihen pieneen tilaan. Hyi hitto kun
pelästyin! Pelästyin sen verran, että jäin siihen sen pään eteen seisomaan ja
tuijottamaan muutamaksi sekunniksi, ennen kuin tajusin väistää. John sanoo,
että mulla meni viisi minuuttia ennen kuin väistin. Ei tullu meille mitään
iskuja, mutta Clowsilta aukesi toinen etujalka. Sieltä näkyi jotain kudosta ja
tuli verta :/ John vei sen sitten tikattavaksi hevossairaalaan, joka on ihan
seinänaapuritallissa meidän tallista.
Eilen meidän piti mennä illalla katsomaan koirien
juoksukisoihin, mutta oltiin Emman kanssa molemmat niin poikki, ettei vaan
pystynyt. Mulla on ollu selkä aika kipeänä, oikea puoli. Varmaan tosta
karsinoiden siivoamisesta. Tänä aamuna otin särkylääkettä. Eilen sattui
selkään, väsytti ja nälätti. Melkein tuli ensimmäinen Break down. Onneks Marko
tuli hakemaan mut motskarilla niiden luo(n.4-6km päässä) ja antoi ruokaa. Marko
ja Hude oli saanut joltain muutettavalta intialaiselta hirveesti
tomaattikastikkeita. :P Eilen Oli siis vuorossa tomaattitonnikala-kastiketta ja
pastaa.
Kovast odotellaan jo ens lauantaita, koska sillon on
Australia day. Kuulemma vuoden suurimmat pippalot, ilotulituksineen kaikkineen.
Me ollaan Emman kanssa jo hommattu Aussi-paidat, tekoripset ja sinistä
kynsilakkaa. Pitäs vielä keksiä joku plääni illalla :)
Käytiin tiistaina päivällä kaupungilla syömässä jätskiä ja
nähtiin meidän kaveria Virpiä. Se on reppureissaamassa täällä.. Just lähdössä
jonnekin maaseudulle töihin baariin. Sit mentiin käymään lävistyskoruliikkeessä
kattomassa Emmalle uusia koruja, niin otin sitten hetken mielijohteesta
napakorun. Mullahan on ollu ennenkin napakoru, mutta se tulehtui ja kasvoi
ulos. Mut nyt on taas jeejee :)
| Lapset leikki keskustassa. Välissä vesi hävis ja alkoi suihkuamaan eri kohdasta. Ai että sitä kiljunnan määrää! |
Nyt on pakko kiriä univelkoja eli zzzzz night night :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti