sunnuntai 9. kesäkuuta 2013

Koala sylissä :)


Heipparallaa! 

Uus hostelli, Njoy nimeltään on paljon kivempi paikka kun se Koala. Meillä on oma neljän hengen huone lavuaarilla ja jääkaapilla. Luksusta! Ei olla tällä viikolla hirveesti mitään kummempia tehty. Ollaan pelattu lenttistä ja sit vuokrattiin auto pariks päiväks. 

Pelattiin lenttistä ma, ti ja ke putkeen. Alko sujumaan selkeesti joka kerta paremmin. Mutta maanantai-iltana Jenna houkutteli mut ilmaiselle nyrkkeily-tunnille puistoon. Ai että mitä kidutusta! Piti punnertaa, tehä kyykkyjä, juosta ja välissä aina hakata tai potkia kaveria. Toisella oli aina hanskat ja toisella ne mihin lyödään. Eli ei siis mitään nyrkillä silmään-meininkiä.  Ihan tehokasta joo ja vois olla ihan kivaakin, jos ois parempi kunto! Tulin niin kipeeks tosta nyrkkeilytunnista, tai lähinnä reidet tuli niin jumiin et on ollu vaikeaa liikkua. 

Huokasin helpotuksesta kun vuokrattiin se auto just kahelle seuraavalle päivälle et pääsee vähän huilimaan. Ajettiin torstaina pohjoseen päin ja mentiin käymään Kurandassa. Siellä oli Koala Garden, johon välttämättä halusin mennä kun siellä pääsi pitämään koalaa sylissä! Oon halunnu sitä jo kauan :) 

 
Ajettiin vielä vähän eteenpäin pohjoseen, Port Douglasiin. Siellä ei hirveesti ollut mitään muuta kuin paljon hotelleja. Vesisade taas vähän häiritsi.. Vaikka toisaalta kiva et sateisellakin kelillä on jotain tekemistä.

Perjantaina sunnattiin kohti etelää. Käytiin oikeasti varmaan kuudella eri vesiputouksella ja sademetsässä. Ja taas satoi.












Koalathan on kovin unisia kavereita, ne nukkuu about 23 tuntia vuorokaudesta. Ne syö eukalyptuspuun lehtiä eikä juo ollenkaan! Nimi koala tarkoittaa aboriginaali-kielellä ”ei vettä”. Melkein kaikilla(vai ihan kaikilla?) koalilla on myös klamydia ja useimmilla myös syöpä. Jännä! Voikohan klamydia tarttua? Siinä olis selittämistä mistä on taudin saanu :P 



Koala gardenissa oli myös erilaisia kenguja, krokoja ja käärmeitä. Niitäkin ois voinnu laittaa niskan päälle! :o Mentiin sinne käärmetaloon kattelemaan, niin niitä oli siellä väliseinien päällä, niin että niihin ois voinu koskea. Mutta siellä oli myös myrkyllisiä mustia käärmeitä, niin että niiden häkkiin olis voinu tipahtaa. Heti tuli mieleen, jos joku lapsi kiipeää kaiteen reunalle niin saattaisi tipahtaa sinne. Käärmetalossa oli myös muutamia jättihämähäkkejä joka puolella. Niitä ois voinu vahingossa hipaista. Ihan hirveä paikka!






Lauantaina suunnattiin rannalle ja lenttiskentälle jo puoliltapäivin. Mulla oli reidet jo parantuneet suurinpiirtein. Mutta heti kun alettiin pelaamaan niin molemmat jalat tuli heti tosi kipeeks, eikä pelistä tullut oikein mitään. Nyt on jalat tosi kipeenä, musta tuntuu et reisilihakset on jotenki tulehtuneet, jos se on mahdollista? Jenna on meidän terkkari-sairaanhoitaja ja sanoi että kannattaa syödä kuuri tulehduskipulääkkeitä jos auttas. Napsin nyt sitten ibuprofeiinia. 








 

Woolshedissä oli gold fish-race. Raukka kaloja puhalleliin pillillä uimaan kovaa toiseen päähän. Paras puhaltaja voitti benji-hypyn!

Hiukan tulista ruokaa Woolshedissä, meidän vakkari päivällis-raflassa. Ilmaista!

Tungosta peili-nurkassa lauantai-illalla

Katsomassa tärkeää rugby-peliä


Eilen oltiin ulkona irkkupubissa. Oli ihan jees, mutta se oli ihan täynnä miehiä! Tanssilattialla ei varmaan ollut yhtään muita tyttöjä mun ja Jennan lisäks. Oli kyllä vähän ärsyttävää kun ei saanu rauhassa tanssia. Meinattiin mennä kunnon discoon, mutta kaikkiin sellasiin maksoi sisälle ja me ollaan tarkan markan vartijoita. ;)


Marko hävis mulle biliksessä



Tänään ei olla tehty kummempia, mutta nyt illalla mennään naapurihostelliin syömään kroko- tai kenguhamppareita ja kattoon käärmeshowta! Bon a petit! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti