Queenstown oli aivan mahtava kylä. Vähän niin kuin
alppikylä. Paljon eri aktiviteetteja mitä tehdä. Mekin käytiin pelaas
frisbeegolffia yks ilta. Mut kuukauden päästä kaikki laskettelukeskukset olis
auki kanssa. Kaupunki oli täynnä nuoria. Meillä oli kiva hostelli nimeltä Black
Sheep. Siellä oli kuumavesiallas terassilla, lilluskeltiin siellä yks ilta. Oli
kyllä aivan liian kuumaa vettä, ehkä jotain 43-asteista. Huh huh.
Ollaan istuttu autossa niin paljon et puuduttaa. Aikataulu
on aika ripee ja halutaan nähdä mahdollisimman paljon mahdollisimman nopeesti.
Ajetaan jut paraikaa Eteläsaaren länsirannikkoa pitkin kohti Pictonia, josta
otetaan lautta pohjois saarelle. Siellä meillä on aikaa vähän alle viikko,
ennen kuin lento lähtee takas Ausseihin. Pohjoisaarella on tulivuoria ja
hobittikylä, missä on kuvattu suurin osa sormus-leffoista. Siellä asuu myös Ben
ja Erika, ketkä asui meillä Ascotissa.Ei hobittikylässä vaan kaupungissa
nimeltä Napier. En tiedä sanoinko, mutta he muuttivat takaisin tänne
Seelantiin. Ei Ausseihin muutto oikein saanut kai tulta allensa.
Markkukin on muuten Miken luota muuttanut pois ja lähtenyt
hevostöihin Sveitsiin. Ja seuraavalla viikolla, kun me oltiin lähdetty meidän
road tripille Ascotista, Mikelle kävi pieni onnettomuus. Hevonen, jolla se oli
aamulla radalla ratsastanut kiitolaukkaa oli saanut yhtäkkiä sydänkohtauksen ja
mennyt päin seinää. Hevonen kaatui ja kuoli. Mike jäi alle ja mursi n.13 kylkiluutansa.
Taitaa olla vieläkin saikulla enkä tiedä tuleeko enää ratsastamaan. Samalla
viikolla yksi suomalainen tyttö kuoli Ascotissa. Varmaan kuulittekin siitä. Oli
aamulla ratsastamassa ja lesi selästä suoraan päällensä. Ikäviä juttuja.
Toissapäivänä käytiin Emman kanssa ratsastamassa kolme
tuntia. Oli kyllä siistiä! Meitä oli sillä reissulla neljä tyttöä ja vetäjä.
Hepot oli aika möhömahoja, pitkäharjasia ja vähän mutasia. Ne oli otettu suoraa
laitsalta. Mutta maisemat oli siistit, mentiin solassa vuorien välissä. Välillä
purojen ja ojien yli. Käytiin myös kahlaamassa järvessä. Laukkailtiin paljon.
Retken nimi oli The Trilogy Loop. Meidän vieressä oli kokoajan Misty Mountains,
sormus-leffasta tutut. Myös joki ja järvi oli samasta leffasta tutut. Sarumanin
armeija kuulemma oli ratsastanut samoissa maisemissa. Jänskää! Mutta mun heppa
Harry oli filmitähti leffasta nimeltä Prinssi Kaspian, Narnian tarinat. Täällä
on paljon kuvattu leffoja! Yks setä selitti meille että täällä on kuvattu
aikanaan paljon leffoja, koska Uuden-Seelannin dollari on ollut huonossa
kurssissa. Eli täällä on ollu edullista tehdä elokuvia. Ja tietenkin upeat
maisemat.
Sunnuntaina hurjapäät Marko ja Emma lähtivät isoon keinuun.
Eli vähän saman tyylinen kuin benji-hyppy, mutta solassa oleva keinu, johon
hypätään pareitain. Emma sanoi että oli niin jännää, ettei voinut edes kiljua.
Ite en ois kyllä mennyt mistään hinnasta!
| Mun julkkisheppa |
Eilen käytiin ihailemassa paikkaa nimeltä Fox Glacier. Siellä oli iso jäätikkö, joka on siellä ollut aina. Ärsyttävän pitkä matka sinne oli. Mentiin pikku hölkkää, et oltais perillä nopsempaan. Pikku liikunta tekee kyllä hyvää! Luulen että näillä glaciereilla on kuvatu leffa Vertical Limit.
Ollaan nyt Napierissa Erikan kotona yötä. Täällä on ilmanen netti! :) Huomenna lähdetään Taupoon ja mennään luonnon kuumiin altaisiin varmaankin. Tullaan tänne ehkä lauantaina takasin, kun Erika sanoi että he ovat järjestäneet meille juhlat :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti