sunnuntai 21. huhtikuuta 2013

Jäätävän kylmä Adelaide


Aamulla herättiin ihanasti sateen ropinaan. Ei tehny mieli nousta ylös. Jäätävän kylmä. Sit parin tunnin jälkeen oli pakko nousta vessaan ja huomattiin Emman kanssa että teltta vuotaa. Oven alapuolelta jalkopäässä kauhee lätäkkö. Meidän molempien kengät oli jääny ulos ja oli ihan litimärkiä. Samoin meidän kaikkien pyyhkeet ja tuolit joiden päällä pyyhkeet oli. Toivottiin vaan et tämmönen aamu olis ollu eilen, kun oikeesti oltais voituki nukkua koko päivä, kun edellisyö meni baarissa. 

Ollaan Adelaidessa neljä yötä keskustan lähellä olevalla leirintäalueella. Olis vähän pitäny ottaa selvää tästä alueesta ennenku ostettiin näinkin monta yötä. Täällä ei meinaan ole keittiötä eikä mitään yhteisiä tiloja. Jääkaappi sentään löytyy ja vessat suihkuineen. Ulkona vähän matkan päässä on pikku grilli katoksella.. Aika ankeeta. Aamulla syötiin aamupalaa huoneessa, jossa on jääkaappi. Raahattiin sinne pöytä sekä retkikeitin ja tehtiin puuroa.  Istuin lattialla ja söin sitä. 

Päätettiin lähteä päiväks ostarille. Etelä Australian suurimpaan ostariin.  Leffaan meinattiin mennä, mut sittei raaskittu ostaa lippuja, jotka oli 19$. Marko etti uutti puhelinta, kun Venus Baylla kävi vähän uimassa vanhan luurinsa kanssa ja se ei enää toimi.Matkalla nähtiin lämpömittari, joka näytti että asteta olis +10. hrrrr.

Paikallismarkkinat


Perjantaina oltiin ensiks päivä eläintarhassa. Oli pakko mennä, koska täällä Adeleidessa on semmonen vetonaula ku kaksi pandaa! Kuulemma Kiinasta lainassa 10 vuotta, maksaa miljoonan/vuosi. Mielenkiintoista ;)











Panda nimeltä Wang wang :)

Boanical Park




Paikallinen manski, Rundle Mall


Tuulinen satama




Illalla mentiin tsekkaamaan paikallista yöelämää ja lähdettiin Casinolle. Oli kyllä aivan eriluokkaa kuin Perthissä, jossa Casino on oikea viihde-keskus.. Täynnä vanhoja ihmisiä eikä niinkään monta baaria. Mutta kyllä meillä hauskaa oli silti :) 


Ei ollu niin hyvä ku Perthissä

Huomenna lähdetään kohti Melbournea, jonne on noin 800km. Siellä taitaa olla vielä kylmempi ku täällä. Suomessaki olis lämpösempi.

Ainii ja kaikenlisäks mun hampaisiin sattuu hirveesti. En tiiä tuleeks viisaudenhampaita vai joku tulehdus. Mut kipulääkkeillä mennään! GREAT.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti